بهترین سوغاتی های کیش چیست؟

جزیره زیبای کیش با سوغاتی‌های رنگارنگ و بسیار متنوع، نظر هر توریست و گردشگر را به خود جلب می‌کند و امکان ندارد به کیش سفر کنید و دست خالی و بدون سوغاتی برگردید. سوغاتی های کیش به قدری مختلف و گوناگون هستند که مورد پسند همه افراد با سلایق مختلف قرار دارد و علاوه بر سفر به یادماندنی، بهترین و ماندگارترین سوغاتی را می توانید برای عزیزان خود به ارمغان آورید.

سوغاتی های کیش هم شامل انواع و اقسام خوراکی‌های خوشمزه می‌شود و هم شامل پوشاک و وسایل تزیینی و بسیاری چیزهای دیگر که در اینجا به اختصار با آن‌ها آشنا می‌شویم. در واقع سوغاتی های کیش، یک مجموعه کامل و چکیده از سوغاتی های کل ایران است و با خرید و تهیه آن، گویا به کل ایران سفر کرده اید.

تجارت و درآمدزایی کیش از سوغاتی ها

این سوغات از نظر تجاری و درآمدزایی برای جزیره کیش بسیار مهم و حیاتی می‌باشد و در واقع یک قطب اقتصادی محسوب می‌شود، چون گردشگران و توریست های زیادی برای تفریح و گردش به کیش می‌آیند و برای تهیه این سوغاتی، هزینه زیادی پرداخت می‌کنند که این امر، یک منبع درآمد عالی برای فروشندگان و تولیدکنندگان می‌باشد.

سوغاتی های کیش کالا و محصولات کاملا قانونی بوده و به راحتی و بدون هیچ مشکلی، می توان آن‌ها را حمل و جابجا کرد. این سوغات نماد فرهنگ و تمدن ایران است و علاوه بر جنبه مادی از نظر فرهنگ نیز بسیار غنی بوده و برای توریست های خارجی در خور اهمیت زیادی می باشد، به همین جهت فروشندگان باید بسیار شایسته و باکیفیت این محصولات را عرضه و ارائه کنند.

سوغاتی های کیش همچنین باید با بسته بندی مناسب و شیک همراه باشند، چون در اکثر مواقع این سوغات به عنوان هدیه به افراد در نظر گرفته می‌شود که در این صورت علاوه بر کیفیت، کمیت و ظاهر آن نیز مهم است. این سوغاتی ها بسیار زیاد و غیر قابل شمارش هستند، از تنقلات ریز و درشت گرفته تا اجناس بزرگ و سنگین، همگی جزء سوغاتی های کیش محسوب می‌شوند و با توجه به سلیقه خود و میزان بودجه می‌توان آنها را انتخاب و خریداری نمود و به عنوان یک سوغاتی ارزشمند به دوستان خود تقدیم کرد.

بهترین سوغاتی کیش چیست؟

کیش جزیره‌ای است که بسیار مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار دارد و سالانه میلیون ها نفر برای بازدید، تفریح و خرید به این جزیره می آیند، از این رو سوغاتی های بسیار زیادی در کیش وجود دارد اما بهترین سوغاتی کیش خرما و مرکبات آن می‌باشد.

از آن جایی که شرایط آب و هوایی و خاک در این جزیره بسیار مناسب و مرغوب می‌باشد، انواع مرکبات با کیفیت بسیار بالا و کاملا ارگانیک در این جزیره کشت می‌شود و همچنین نخلستان‌های فراوان خرما در این سرزمین به چشم می‌خورد که خرمای آن طعم و مزه بی نظیری دارد و در هیچ جایی از ایران نمی‌توان آن را یافت. این مرکبات و خرما علاوه بر تامین بازار داخلی کشور به صورت عمده و کلی به کشورهای همسایه صادر می‌شود که صادرات آن بسیار پرسود بوده و از نظر اقتصادی یک قطب مهم محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید  بهترین رستوران های قشم

ادویه مخصوص

اگر به کیش سفر کردید ادویه مخصوص آن را فراموش نکنید. این ادویه نیز بهترین سوغاتی کیش می‌باشد. این ادویه مخصوص از ترکیب چندین ادویه مختلف به دست می‌آید که طعم بی نظیر و خاصی به غذا می‌بخشد. در طبخ انواع غذاها می توان از آن بهره‌مند شد و در رستوران ها بسیار پرکاربرد است. علاوه بر طعم عالی، از نظر خواص و فواید نیز شهرت فراوانی دارد. برای درمان خانگی بسیاری از بیماری ها، مورد استفاده بومیان این جزیره قرار می‌گیرد.

عسل نیز یکی دیگر از بهترین سوغاتی های کیش است که طعمی کاملا متفاوت دارد و ارگانیک و صددرصد طبیعی تولید می‌شود، از این رو نسبت به عسل های موجود در بازار گران قیمت تر بوده و خواص متعدد و بی‌شماری دارد که علاوه بر مصرف خانگی در صنعت داروسازی نیز بسیار پر مصرف و پر کاربرد می‌باشد.

قهوه و شکلات را نیز می توان به عنوان بهترین سوغاتی کیش عنوان کرد. اقلام بیان شده، جزء بهترین سوغاتی های کیش هستند که به راحتی می‌توان آن‌ها را تهیه و خریداری کرد.

بهترین سوغاتی های کیش چیست؟

ماهی، لابستر و میگو، با طعمی متفاوت

ماهی، لابستر و میگو یکی دیگر از سوغاتی های کیش می باشد. این آبزیان را با طعمی متفاوت و منحصر به فرد می توان در جزیره کیش امتحان کرد. به دلایل شرایط محیطی و تغذیه مناسب انواع ماهی با طعم عالی و کیفیت درجه یک را می توان به عنوان سوغاتی کیش بیان کرد. غذای دریایی این محل بسیار معروف بوده و شهرت جهانی دارد، امکان ندارد به کیش سفر کنید و غذاهای دریایی آن را امتحان نکنید.

علاوه بر انواع ماهی‌های متنوع و پر خاصیت، لابستر و میگوی کیش نیز بسیار معروف بوده و یکی از سوغاتی های ارزشمند و گران قیمت می‌باشد. توریست ها و گردشگران آن‌ را بسیار دوست دارند و مورد علاقه و پسند آن‌ها می باشد و برای تناول این غذاهای دریایی هزینه زیادی پرداخت می کنند.

ماهی لابستر خواص و فواید بسیار زیادی برای انسان دارد. با خوردن آن‌ها به راحتی می توان تندرستی و سلامتی بدن را تامین نمود. در جزیره کیش غذاهای دریایی با ادویه های محلی و مخصوص طعم دار می‌شوند. از این رو طعمی بسیار متفاوت و دلپذیر دارند.

ماهیگیری شغل اکثر بومیان این منطقه می‌باشد. به صورت تازه انواع ماهی، لابستر و میگو را صید می‌کنند که برای خرید مطمئن می توان به صورت مستقیم به مراکز تولید و پخش آن‌ها مراجعه کرد و در اندازه دلخواه آن‌ها را خریداری نمود و به عنوان سوغاتی کیش از آن‌ها بهره‌مند شد.

برخی از این ماهی‌ و میگوها بسیار کمیاب بوده و فقط در این منطقه تولید و پرورش می‌یابند. از این رو برای صادرات نیز بهترین انتخاب و گزینه می باشد. صادرات آن در حجم بسیار بالا و به صورت عمده انجام می‌گیرد که بسیار پر سود بوده و یک منبع اقتصادی مهم و عالی محسوب می‌شود.

ماهی، لابستر و میگو، با طعمی متفاوت

پوشاک

یکی دیگر از پرطرفدارترین سوغات کیش، پوشاک این منطقه می‌باشد. در واقع یکی از دلایل اصلی سفر توریست ها و گردشگران به جزیره کیش، خرید پوشاک و لباس های متنوع و رنگارنگ می‌باشد. مراکز فروش و فروشگاه های بسیار زیادی در جزیره کیش وجود دارند. به راحتی می‌توان به آن‌ها مراجعه کرد و پوشاک دلخواه خود را در سایز، طرح و رنگ مدنظر خریداری نمود. این پوشاک بسیار با کیفیت بوده و گاهی اوقات در فروش ویژه و آف خورده ارائه می شوند. این فروش ویژه در برخی از فصل ها ارائه می‌شود و می توان انواع پوشاک را با قیمتی مناسب در این زمان تهیه و خریداری کرد.

بیشتر بخوانید  جاذبه های گردشگری شیراز

با توجه به میزان بودجه خود در کیش می‌توان انواع پوشاک برند یا غیربرند، ارزان یا گران را به عنوان سوغات تهیه کرد. همچنین می‌توان به صورت جین و کلی انواع پوشاک را خریداری کرد. این خرید کلی برای خریداران بسیار مقرون به صرفه و برای فروشندگان پرسود می‌باشد.

انواع لباس های جین در این منطقه بسیار رایج و پرفروش می‌باشد. با توجه به سایز و سلیقه خود، می‌توان آن را انتخاب کرد و از زیبایی و کیفیت آن بهره‌مند شد. اگر به دنبال خرید لباس بچه‌گانه به عنوان سوغات هستید، کافیست به پاساژ و مراکز فروش لباس بچه مراجعه کنید. پوشاک دخترانه یا پسرانه را در طرح و مدل های مختلف مشاهده نمایید و بهترین لباس را انتخاب کنید. 

پوشاک

صنایع دستی، سوغات اصلی کیش

سوغاتی های کیش بسیار زیاد هستند اما در کنار همه سوغات، صنایع دستی سوغات اصلی کیش محسوب می‌شود که بسیار پرطرفدار بوده و با ظرافت خاص و هنرمندانه طراحی و تولید شده و در تمامی منازل جایگاه ویژه‌ای دارد. این سوغات اصلی کیش بسیار با ارزش و گران بها می‌باشد. برای خرید آن، باید هزینه زیادی پرداخت کرد و بسیار مورد توجه توریست ها قرار گرفته است. صنایع دستی را به عنوان سمبل قدمت و فرهنگ ایران و ایرانی خریداری می‌کنند.

یکی از صنایع دستی که مخصوص کیش بوده و توسط زنان و مردان بومی تولید می‌شود، شیریکی پیچ است. این محصول نوعی گلیم سوزنی با شکل و رنگ‌های بسیار خاص و متنوع می‌باشد. یکی از سوغات اصلی و بسیار زیبای کیش به شمار می‌آید.

در منطقه کیش نوعی گل خاص وجود دارد که از آن برای تولید و تهیه انواع کوزه سفالی استفاده می‌شود. با کیفیت بالایی که دارد، سبب شده کیش در جایگاه نخست تولید کوزه سفالی قرار گیرد. این کوزه با زیبایی خاص یکی دیگر از صنایع دستی این جزیره می باشد و سوغات اصلی کیش محسوب می‌شود.

حصیر بافی

از دیگر صنایع دستی کیش می توان به حصیربافی اشاره کرد. محصولات حصیری از الیاف گیاهی مانند برگ درخت خرما، ساقه و نی های باتلاقی تولید می‌شوند و هنرمندانه و بسیار ظریف به سبد حصیری، زیرانداز، سبد نان و خیلی وسایل دیگر تبدیل می‌شوند. با توجه به نوع گیاه، محصولات تولیدی بسیار متنوع و گوناگون هستند و کاربردهای مختلفی دارند.

بیشتر بخوانید  تور لحظه آخری استانبول

پارچه های گلابتون یکی دیگر از صنایع دستی کیش می‌باشد که قدمت دیرینه دارد. این محصولات با نقش های بسیار زیبا و رنگ های متنوع تولید می‌شود. ترکیب رنگ‌ها در کنار هم، هنر اصیل ایرانی را نشان می دهد. از این پارچه ها برای تولید شال و لباس های محلی استفاده می‌شود که بسیار مورد توجه خانم های توریست و گردشگر قرار دارد و سوغات اصلی کیش محسوب می‌شود.

یکی دیگر از صنایع دستی که می توان آن را به عنوان سوغات اصلی کیش نام برد، چادر شب بافی است. این محصول در ابعاد و طرح های مختلف تولید می‌شود و با توجه به هر منطقه کاربرد متفاوتی دارد. از کاربرد و مصارف آن به تولید جانماز، ساک دستی و روتختی می‌توان اشاره کرد. با کیفیت و مقاومت بالایی که دارد، بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

صنایع دستی در کیش را می توان بهترین و اصلی ترین سوغات این منطقه در نظر گرفت. چون کاملا به صورت یدی و بدون دخالت دستگاه و ماشین تولید می‌شود. از این رو در سراسر دنیا بسیار با ارزش بوده و حائز اهمیت می‌باشد. همچنین در زمینه صادرات نسبت به سایر محصولات سرآمد می‌باشد.

صنایع دستی، سوغات اصلی کیش

حنا؛ سوغات زینتی کیش

تاکنون تمام سوغاتی های کیش را به صورت مختصر بررسی کردیم و با آن‌ها آشنا شدیم. اما اکنون نوبت سوغات زینتی کیش می‌باشد و باید به حنا اشاره کرد. حنا در این منطقه بسیار پر مصرف و پر کاربرد است و آن را به صورت آماده و نیمه آماده می توان برای طراحی دست و بدن استفاده کرد. در منطقه کیش برای عروسی، مراسمی به نام حنابندان دارند. در این مراسم از حنا برای طراحی روی دست عروس استفاده می شود که بسیار زیبا و خاص این منطقه است.

حنا یک گیاه کاملا طبیعی و ارگانیک می‌باشد. علاوه بر اینکه هیچ گونه ضرر و آسیبی به پوست نمی رساند، خواص درمانی نیز دارد. برخی از بیماری‌های پوستی را با استفاده از آن می توان رفع کرد.

زنان بومی روی دست و پای گردشگران طرح‌های بسیار زیبا را ایجاد می کنند که این طراحی برای گردشگران و توریست ها بسیار جذاب بوده و از آن لذت می‌برند. طراحی با حنا، یکی از قشنگ ترین و زیباترین هنر ها در منطقه کیش می‌باشد. به سه سبک هندی، عربی و ساده اجرا می شود که هر کدام طرفداران خاص خود را دارد.

از آن جایی که حنا وزن سنگین و زیادی ندارد، به راحتی می توان به عنوان یک سوغات زینتی انتخاب کرد و به همراه شابلون های طراحی برای کشیدن نقش و نگار روی بدن از آن استفاده کرد و از زیبایی آن بهره مند شد. در کیش تقریبا تمام زنان بومی روی بدن خود، طراحی با حنا را دارند.

۵/۵ - (۱ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *