شیراز یکی از زیباترین شهرهای تاریخی می‌باشد که گردشگران و مسافران زیادی در طول سال و در تمام فصول به این شهر زیبا سفر می کنند اما ما در این وب سایت با ارائه تور قیمت مناسب شیراز به شما هموطنان عزیز در خدمت شما هستیم تا شما عزیزان بتوانید به آسانی و با بهترین امکانات و تجهیزات در عین حال با قیمت بسیار مناسب به شهر شیراز سفر کنید و خاطره خوشی را برای خود به یادگار بگذارید. شما عزیزان برای خرید انواع تور و رزرو و آنها می توانید از طریق وب سایت با مشاوران این مجموعه در ارتباط باشید.

سفر به شیراز در فصل های مختلف

شهر زیبا و تاریخی شیراز به دلیل دارا بودن انواع مکان های تاریخی، مکان های طبیعی زیبا و بکر و جاهای بسیار زیاد فرهنگی و هنری زیبا، یکی از شهرهایی می باشد که مسافرین و گردشگران زیادی در طول سال به این شهر زیبا و تاریخی سفر می کنند و هیچ وقت از مسافران این شهر کم نشده بلکه هر ساله بیشتر نیز می شود.

یکی از مهم ترین عواملی که در بهتر و جذاب کردن سفر شما بسیار تاثیر دارد این است که بدانید در چه زمانی به مسافرت بروید. البته این موضوع بیشتر برای شهرهایی که زمستان های سخت و سرد دارند و یا تابستان های گرم داشته باشند می باشد.

برخی از افراد بر این تصور هستند که بهترین زمان برای سفر با تور ارزان شیراز و دیدن زیبایی هایش اردیبهشت ماه می باشد، بله کاملا درست می باشد. شیراز در فصل بهار به خصوص در اردیبهشت ماه بسیار آب و هوای خوب و مطبوعی دارد و هر کسی که در این ماه به شهر شیراز سفر کرده است این را به خوبی درک کرده است.

اما بهتر است بدانید که شیراز در تمام فصل‌ها و ماه‌ها زیبا است و هر فصل و ماهی جذابیت‌ و زیبایی های خاص خودش را دارد. اما حال و هوای شیراز در اردیبهشت فرق می‌کند اما به دلیل شلوغی شهر در این ماه و بالا بودن هزینه‌های رفت‌وآمد و اقامت، معمولاً بهتر است فصل دیگری را برای رفتن به شیراز انتخاب کنید.

شیراز شهری چهار فصل

شهر شیراز به دلیل جایگاه مکانی که در آن قرار دارد به شهری که در چهار فصل سال اب و هوای مطلوبی دارد معروف می باشد و این به آن معنی می باشد که آب و هوای شهر زیبای شیراز در تمام فصل های سال، بهار، تابستان، پاییز و زمستان گوناگون است و نمی توان زیبایی هر فصل را انکار کرد که ما در ادامه این مقاله به آب و هوای شهر شیراز در تمامی فصول می پردازیم.

بهار یکی از خاص ترین و زیباترین فصل های شهر شیراز به حساب می آید که گردشگران و مسافرانی که این فصل سال را برای مسافرت انتخاب می کنند، می توانند در این شهر لذت کافی را از آب و هوای خنک و در بعضی مواقع بارانی و یا افتابی ببرند و یک سفر خاطره انگیز و شادی را برای خود و خانواده شان رقم بزنند.

از فصل زیبای بهار که عبور کنیم به فصل تابستان می رسیم که این فصل نیز ویژگی های خاص و منحصر به فردی دارد که به هیچ عنوان نمی توان آن هارا نادیده گرفت، در این فصل کم کم آب و هوای شهر شیراز گرم می شود و همان گونه که تابستان گرمترین فصل سال است گردشگران و مسافران در این فصل می توانند به راحتی به سفر خود بپردازند و دغدغه سرما و یا بارندگی را نداشته باشند.

بیشتر بخوانید  بهترین رستوران های شیراز

سفر به شیراز در فصل پائیز

بعد از فصل بهار بهترین و زیباترین فصل از نظر آب و هوا و زیبایی های طبیعی، فصل پاییز می باشد که آب و هوای آن تقریبا همانند فصل بهار است و گاهی خنک و گاهی آفتابی و یا بارانی می باشد.

اگر شما از اشخاصی هستید که سرما برای شما سخت نمی باشد و فصل سرما و زمستان را دوست دارید می توانید فصل زمستان را برای سفر به شهر شیراز انتخاب کنید، زیرا آب و هوای شیراز در زمستان بسیار سرد می باشد و در اکثر اوقات بارندگی باران و برف در آن جا وجود دارد.

خدمات تور ارزان شیراز

در این دو سالی که شرایط جامعه تغییر کرده است و بیماری سخت کرونا در همه جای دنیا وجود دارد و افراد بیشتر به دلیل رعایت و جلوگیری از مبتلا شدن به این بیماری در خانه ماندن را انتخاب کرده اند، تورهای مسافرتی دقت خود را در تور ها بیشتر کرده و تمام تلاش خود را می کنند که با رعایت تمامی پروتکل ها مسافران و گردشگران عزیز را به شهر شیراز ببرند تا در طول مسیر هیچ اتفاق ناگواری برای مسافران پیش نیاید، زیرا مهم ترین و اصلی ترین مورد در این دوران رعایت پروتکل های بهداشتی می باشد که اولین نکته در خدمات تورها به حساب می آید.

خدمت دیگری که تورها به مردم و مسافران عزیز ارائه می دهند که انتخاب آن ها به عهده ی مسافران عزیز می باشد تورهای هوایی یا زمینی می باشد که تورهای هوایی کمی قیمت بالاتری نسبت به تورهای زمینی دارند ولی در عوض زمان کمتری را از دست داده اید و خستگی طول مسیر را تجربه نمی کنید و می توانید سفری لذت بخش تر را تجربه کنید.

یکی از مهم ترین خدماتی که در تور ارزان شیراز باید به شما مسافران عزیز ارائه داده شود آشنایی کامل شما عزیزان با مناطق و جاذبه های گردشگری شهر شیراز می باشد که ما در ادامه به صورت خلاصه شما را با آن ها آشنا می کنیم.

تخت جمشید

تخت جمشید، یکی از زیباترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری وتاریخی شهر شیراز و حتی ایران به شمار می آید که به جرات می توان گفت بیشتر افرادی که به شهر شیراز سفر می کنند به دلیل دیدن آثار تاریخی می باشد. پاسارگاد، یکی دیگر از اثار باستانی و تاریخی شهر شیراز است که مقبره کوروش بزرگ و کمبوجیه در آن‌ جا می باشد.

ارگ زیبای کریم خانی ، این آثار تاریخی دارای یک نما و ظاهر آجری می باشد که به دلیل وجود آب در زیر آن کمی کج شده است و زیبایی آن به دلیل طبیعی بودن دو چندان شده است. مقبره حافظ و‌ سعدی شاعران بزرگ و نامدار ایرانی که‌ تور باید مسافران و گردشگران خود را به این‌ مکان تاریخی و زیبا ببرد. آرامگاه شاه چراغ که زیارتگاه برادر امام رضا ‌(علیه السلام) در آن‌جا می باشد.

بیشتر بخوانید  بهترین رستوران های ارمنستان | معرفی بهترین رستوران ها

دریاچه زیبای مهارلو دارای جلبک های رنگی بسیار زیبایی است که توجه همگان را به خود جلب می کند پس در انتخاب تور دقت کنید که حتما به این‌ مناطق خاص و زیبا بروید و دیدن‌ کنید. مسجد نصیر الملک بیشتر مورد توجه و بازدید گردشگران خارجی قرار گرفته است و شهرت جهانی برای زیبایی آن ثبت شده است. این ها برخی از مناطق زیبا و خاص شهر شیراز بود که باید در اولویت و خدمات تور قیمت مناسب شیراز باشد.

خدمات تور قیمت مناسب شیراز

بازار های معروف شیراز

یکی از بهترین تفریح هایی که مسافران علاقه ی بسیار زیادی به آن دارند و دوست دارند در سفرهای خود آن را انجام دهند خرید کردن می باشد. خرید کردن هرچیزی به خصوص خرید لباس و یا سوغاتی بسیار شیرین و لذت بخش می باشد. ما می خواهیم به شما بگوییم که شیراز مکانی بسیار زیبا است که دارای بازارهای گوناگون و زیادی است که شما می توانید با رفتن به شیراز و دیدن تمامی بازارهای آن بهترین خریدها را داشته باشید. ما در ادامه این مقاله شما را با تمامی بازار های شیراز آشنا می کنیم. پس برای بالابردن اطلاعات خود برای سفر به شیراز در ادامه مقاله همراه ما باشید:

بازار وکیل

یکی از نمونه های بارز زیبای معماری ایرانی می باشد و کسانی که به این بازار رفته باشند به خوبی این زیبایی را درک کرده اند. این بازار معروف ترین و یکی از بازارهای با قدمت بسیار بالا در ایران می باشد. مسافران و گردشگران عزیز می توانند به راحتی در این بازار سوغاتی های معروف و خوشمزه و اصیل شیراز را خریداری کنند.

بازار یا سرای مشیر

یکی از بزرگ ترین و معروفترین بازار برای صنایع دستی ارزشمند شیراز می باشد که تولید کنندگان انواع صنایع دستی محصولات زیبای خود را به این بازار آورده و به فروش می رسانند‌ که انواع صنایع دستی در آن جا به چشم می خورد از جمله معرق کاری ، حاتم کاری، منبت کاری و قلم زنی و ….

بازار زیبا و قدیمی حاجی شیراز

قدمت بالای هزار سال دارد که توصیه می کنیم حتما به این بازار شعر و ادب سری بزنید. در این بازار می توانید هر چیزی را پیدا کنید از جمله صنایع دستی، خوراکی و سوغاتی های خوشمزه ، غذاهای محلی.

پاساژهای بزرگ خلیج فارس

یکی از بزرگترین بازارهای ایران به حساب می آیند که این بازار یک بازار سنتی نیست در واقع یک بازار مدرن و شیک می باشد که طرفدران زیادی از هر نوع قشر را به خود اختصاص داده است که پاساژ و مجتمع های بسیار زیادی در شیراز وجود دارند که می توان به عنوان بزرگترین مجتمع کشور از آن ها نام برد.

بازار مسگرهای شیراز

در بازار مسگرهای شیراز انواع ظروف مسی بسیار زیبا و شیک موجود می باشد که یکی از بازارهای سنتی و بسیار قدیمی و در عین حال زیبا و خاص در شیراز می باشد.

بازار های معروف شیراز

غذاهای معروف شیراز در سفر با تور ارزان شیراز

ما در ادامه این مقاله می خواهیم شما را با غذاهای معروف شیراز آشنا کنیم. در ادامه مقاله همراه ما باشید تا با غذاهای سنتی و خوشمزه شیراز آشنا شوید. شیرازی ها عاشق برنج هستند و بیشتر غذاهای آنها پلو می باشد. مزاج شیرازی ها شیرین پسند است و ترجیح می دهند که غذاهای خود را شیرین درست کنند. مانند شیرین پلو، هویج پلو، کشمش پلو و غیره. آن ها به جای استفاده از گوشت به صورت تکه تکه از گوشت چرخ کرده و به صورت قلقلی در غذاهای خود استفاده می کنند. در کل تنوع غذایی مردم شیراز بسیار بالا است. همچنین دستپخت اکثر بانوان شیرازی درجه یک و عالی است. به همین دلیل غذای شیرازی ها بسیار معروف و زبانزد خاص و عام می باشد.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین هتل‌های ایران

کلم پلو

یکی از غذاهای معروف شهر شیراز کلم پلو می باشد. بسیاری از افراد بر اشتباه بر این تصور هستند که کلم پلو یک غذایی شبیه به سبزی پلو می باشد. اما کاملا متفاوت است. زیرا فقط از کلم و برنج سفید و ادویه های خاص و خوش طعم در آن استفاده می شود. در اکثر نقاط ایران کلم پلو پخت می‌شود اما این غذای خوشمزه مختص شهر شیراز است. فقط در شیراز با ادویه های خاص این غذا طبخ می شود. این در طعم و مزه بی‌نظیر آن کاملا مشخص است.

همانگونه که قبلا اشاره کردیم شیرازی ها عاشق غذای شیرین هستند. یکی از غذاهای آنها شکر پلو است که بیشتر مختص مجالس عروسی و عزا می باشد. در این مجالس بیشتر شکر پلو را می پزند. زیرا طرفداران بسیار زیادی دارد و با ذائقه همه افراد شیرازی سازگار است. در این غذا از انواع خلال ها چون خلال بادام و خلال پسته استفاده می شود. از گوشت گوسفندی و زعفران نیز در این غذا استفاده می‌شود که طعم بی نظیری دارد.

یکی دیگر از انواع غذاهای خوشمزه و محلی شیراز دمپختک است. دمپختک شبیه به استانبولی دیگر شهرها می‌باشد اما تفاوت‌هایی نیز دارد. برخی از افراد بدون گوشت این غذا را تهیه می‌کنند. برخی دیگر نیز در این غذا از انواع گوشت ها چون گوشت مرغ و گوسفندی نیز استفاده می کنند که کاملا ذائقه ای می باشد. اما درون این غذا از کلم هویج، عدس، برنج‌، رب، زعفران و غیره استفاده می شود که طعم بی نظیری دارد. یکی از غذاهای اصلی برای میهمانی ها و سفره های افطار می باشد. پیشنهاد می کنیم حتما اگر قصد سفر با تور ارزان شیراز را دارید برای یک بار که شده از این غذاهای خوشمزه میل بفرمایید.

غذاهای معروف شیراز

نحوه خرید تور ارزان شیراز

شما عزیزان برای خرید تور ارزان شیراز ابتدا باید وارد سایت شوید که تمامی تورها نرخ و مبلغ خود را برای مشاهده شما گذاشته اند. سپس تمایل خود را به تور زمینی و هوایی مشخص کرده و انتخاب کنید. همین طور شما عزیزان می توانید به راحتی و بدون هیچگونه اتلاف وقت از طریق همین وب سایت با مشاوران این قسمت در ارتباط باشید. با نرخ و قیمت های انواع تورهای ما اطلاع پیدا کنید. زیرا در این وبسایت تمامی تورهای مسافرتی با قیمت بسیار مناسب می باشد تا شما هم وطنان عزیز بتوانید با هزینه ای بسیار کم به شهر زیبای شیراز سفری داشته باشید.

۵/۵ - (۱ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *