دیدنی های چابهار

دیدنی های چابهار بسیار متنوع است و هیجان خاصی به افراد می‌دهد. در ابتدا در مورد چابهار و شهر زیبای جنوب شرقی استان سیستان و بلوچستان اطلاعاتی ارائه می‌دهیم. این شهر تنها بندر اقیانوسی کشورمان است که در کرانه دریای مکران و اقیانوس هند قرار دارد. علاوه بر موقعیت بازرگانی، دارای جاذبه‌های گردشگری زیادی است و جاذبه‌های تاریخی، تفریحی، طبیعی زیادی دارد. چابهار آب و هوای پاک و تمیزی دارد و همیشه بهاری و معتدل است. به همین علت به چابهار معروف است و نام گذاری شده است. این شهر مکان‌های دیدنی‌ زیادی دارد که به تعدادی از آن اشاره خواهیم کرد.

این شهر دارای کوه‌های بلند و مرتفع است و بسیار سرسبز و زیبا می‌باشد. شما دوستان و هموطنان گرامی اگر قصد مسافرت و سفر دارید حتماً به این شهر زیبا مسافرت کنید و از جاهای دیدنی و هیجان انگیز این شهر لذت ببرید. سفر به این شهر خاطرات شیرین و به یاد ماندنی را برای شما به ثبت خواهد کرد. چابهار همانطور که از نامش پیداست یک شهر با فصل‌های خوش آب و هوا است. دارای کوه‌های دیدنی و حیرت انگیزی است. ساحل زیبا و منحصر به فردی دارد. این شهر یک شهر رویایی است و طبیعت بی نظیری دارد. با رفتن به این شهر می‌توانید تجربه‌های خاصی را کسب کنید. هر ساله مسافران زیادی با تور چابهار یا به صورت شخصی، به این شهر پر جاذبه سفر می‌کنند.

مسجد جامع دزک یکی از دیدنی های چابهار

مسجد جامع دزک یک مکان مذهبی و یکی از دیدنی های چابهار محسوب می‌شود که در روستای دزک قرار گرفته است. این روستا در سه کیلومتری شهر سراوان واقع شده است. این مسجد سالیان سال و قرن‌ها پیش ساخته شده است. به همین علت زمان ساخت آن مشخص نیست و احتمال داده می‌شود که این مسجد به زمان دوران صفویه تعلق داشته باشد. دیوارها و ستون‌های مسجد از خشت ساخته شده، پوشش سقف‌های مسجد از درخت نخل، خرما، گز و کُنار می‌باشد، که این ویژگی زیبایی و جذابیت این مسجد را دو چندان کرده است. این مسجد از ستون‌های زیادی تشکیل شده است و بسیار محکم می‌باشد.

مسجد جامع دزک، بسیار معروف است و گردشگران و مسافران زیادی که به این شهر سفر می‌کنند، حتماً از این مسجد دیدن می‌کنند و نماز و عبادت خود را در این مسجد برگزار می‌کنند. این مسجد بسیار بزرگ است و کاملاً سنتی ساخته شده است. همان طور که می‌دانیم مسجدها مکان مذهبی و مقدسی هستند که مردم کشورمان علاقه خاصی به این مکان‌ها دارند و برای آن‌ها مسجد ارزش معنوی زیادی دارد و گردشگران و مسافران زیادی برای نماز خواندن و عبادت کردن به این مکان‌ها مراجعه می‌کنند و کمال استفاده را خواهند برد.

مسجد جامع دزک یکی از دیدنی های چابهار

موزه محلی چابهار

موزه محلی چابهار یکی از موزه‌های بزرگ و با متراژ زیاد است که جزو دیدنی های چابهار محسوب می‌شود. در این موزه وسایل‌های تزیینی، قدیمی، سنتی، تاریخی و غیره قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زیادی را جذب خود می‌کند. این موزه محلی در چابهار بسیار معروف است و علاقمندان و متقاضیان زیادی دارد.

بیشتر بخوانید  تور ارزان شیراز

موزه چابهار بسیار قدیمی است که از دوران قاجار به جا مانده است و اکنون موزه محلی چابهار شناخته شده است. این بنای زیبا و تاریخی روی سکویی به ارتفاع یک و نیم متر وسعت، حدود ۶۵۰ متر مربع ساخته شده و دارای سردر ورودی، تعداد زیادی از اتاق‌ها، راهروها و غیره می‌باشد. این موزه در دو طبقه، که قسمتی از آن به وسیله سکویی با سقف چوبی و ستون آهنی ساخته شده است. این موزه نمای زیبا و منحصر به فردی دارد و یک ساختمان قدیمی است و سالیان سال قدمت دارد.

موزه چابهار نیز به نوبه خود علاقه‌مندان خاصی دارد و افراد زیادی به این مکان مراجعه می‌کنند و سعی دارند اطلاعات بیشتری از این موزه به دست آورند.ما به شما توصیه می‌کنیم اگر در تعطیلات خود به این شهر سفر کردید حتما از این موزه دیدن کنید و با تاریخ کشورمان آشنا شوید. در این موزه وسایل‌های قدیمی و تاریخی زیادی وجود دارد که می‌توانید از دیدن آن لذت ببرید و به اطلاعات خود اضافه کنید.

موزه محلی چابهار

مسجد جامع تیس یکی از دیدنی های چابهار

همان طور که می‌دانیم مسجد جامع تیس در شهر چابهار وجود دارد و یکی دیگر از مکان‌های مذهبی است. مسجد‌های زیادی در این شهر ساخته شده‌اند که مسجد جامع تیس یکی دیگر از مسجد‌های این شهر محسوب می‌شود. مسجد تیس یک منطقه دیدنی چابهار است. این مسجد معماری فوق‌ العاده‌ای دارد و مانند کشورهای دیگر است و به سبک کشور های خارجی ساخته شده است.

مانند اکثر مسجد اهل تسنن دارای مناره می‌باشد. صحن این مسجد مانند یک تابلوی رنگارنگ است که رنگ‌های زیبا و دلنشینی دارد و هر بیننده با دیدن این صحن لذت می‌برد. مناره و گنبدهای مسجد به رنگ های سبز و قرمز است و بسیار زیبا می‌باشد.

درهای شیشه‌ای دارد که شیشه کاری منظم و نامنظم رنگارنگ، جلوه‌های چشم نواز به مسجد داده است. مردمان این منطقه سفید پوش هستند و به زبان بلوچی صحبت می‌کنند. بسیار مهربان هستند و از زائران با لبخند استقبال می‌کنند. مسجد جامع تیس به قدری زیبا است که موجب شگفتی ما مسافران می‌شود. اگر شما دوستان به این شهر سفر کردید، در صورتی که علاقه به مسجد و جاهای مذهبی دارید می‌توانید به این مسجد بروید و دیدن کنید. این مسجد مکان آرامی است که با روحیات افراد سازگاری دارد و آرامش خاصی به افراد می‌دهد.

مسجد جامع تیس یکی از دیدنی های چابهار

بندر گواتر از دیدنی های چابهار

این جاذبه دیدنی یک بندر معروف و زیبا است که غروب دلنشین و هیجان انگیزی دارد. بندر گواتر از دیدنی های چابهار است وهر ساله گردشگران و مسافران زیادی برای دیدن این بندر به شهر چابهار می‌روند و از ساحل این بندر لذت می‌برند. بندر گواتر در انتهای جنوب شرقی ایران، در آخرین نقطه مرزی شهرستان چابهار و تماس با مرز پاکستان، بندری کوچک و قدیمی است. این بندر مانند گوهر درخشان در ساحل دریای عمان می‌درخشد.این مکان نیز به نوبه خود علاقمندان خاصی دارد و افراد زیادی برای عکاسی و لذت بردن از این فضا به این بندر می‌روند.

بیشتر بخوانید  تور ارزان کیش

بندر گواتر یک محیط کوچک از محدوده سیستان و بلوچستان است. این بندر به واسطه قرار گرفتن در مجاورت جنگل‌ها، یکی از مناطق حفاظت شده محیط زیست در چابهار به شمار می‌رود و بسیار تمیز است که توسط کارگران زحمت کش و مسئولان با درایت اداره می‌شود.

این بندر از جنگل‌های بی نظیر و فوق العاده‌ای برخوردار است که علاقمندان زیادی دارد. گواتر برای تفریح و گردش گزینه مناسبی است و از قایق‌های زیبا و تفریحی فراوانی برخوردار می‌باشد. که می‌توانید یک سفر به یاد ماندنی را داشته باشید. ساحل و قایق و جنگل و امکانات تفریحی این بندر بی شمار است و محیط زیست تمیز و پاکیزه‌ای دارد.

آب و هوای این بندر به صورت بهاری و پاک است. چابهار یکی از مهم‌ترین شهرهای بندری کشورمان است که از نظر اقتصادی و گردشگری مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته است. این شهر به دلیل جاذبه‌های بی نظیرش به آن لقب بهشت داده شده است و قطعاً از سفر خود به این شهر پشیمان نخواهید شد و رضایت کامل را خواهید داشت. سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی به این شهر بندری سفر می‌کنند. این شهر دارای هتل‌ها و رستوران‌های زیادی است و مردم خون گرمی و مهربانی دارد.

بندر گواتر از دیدنی های چابهار

کوه‌های مریخی چابهار

کوه‌های مریخی چابهار یکی دیگر از دیدنی های چابهار است. بالا رفتن از این کوه بسیار لذت بخش می‌باشد و اگر فصل بارندگی نباشد، به راحتی می‌توانید از این کوه بالا بروید. کوه‌های مریخی یکی از کوه‌های رسوبی است. شما به راحتی می‌توانید به این کوه بروید و کوهنوردی خوبی داشته باشید.

کوه‌های مریخی از مناطق زیبا و طبیعی این منطقه محسوب می‌شود و چشم اندازی فوق العاده دارند. وجود پرندگان خوش صدا، زیبایی این کوه‌ها را دو چندان کرده است. کوه‌های مریخی شهرت زیادی دارند و شکل ویژه این کوه کاملاً متمایز است. این کوه یکی از مواهب طبیعی منحصر به فرد در کشورمان است و مشابه آن را در کمتر جایی از دنیا می‌توانید پیدا کنید.

بنابراین کوه‌های مریخی از جاذبه‌های گردشگری مهم و خاص سیستان و بلوچستان است و قسمتی از طبیعت زیبای شهر همیشه بهاری چا بهار محسوب می‌شود. این کوه در فاصله ۴۰ تا ۵۰ کیلومتری بعد از چابهار است و بسیار بزرگ و مرتفع می‌باشد که تا کیلومترها امتداد دارد. شیارهای ریزی که بر روی این کوه‌ها وجود دارد باعث شده است نام مینیاتوری به خود بگیرد. عمر این کوه‌ها را بالغ بر پنج میلیون سال محاسبه کرده‌اند.

بهترین زمان برای سفر

بهترین زمان برای سفر به کوه‌های مریخی اوایل بهار، پاییز و زمستان است. سعی کنید برای بازدید از این کوه‌ها صبح زود و یا هنگام غروب آفتاب را انتخاب کنید تا نور خورشید و گرما شما را اذیت نکند. لیست جاذبه‌های گردشگری و تفریحی چابهار برای سفر و بازدید از دیدنی‌های چابهار در سایت ما قرار دارد و شما قبل از سفر به این شهر به صورت اینترنتی از تمام اطلاعات ما بهره مند شوید. چابهار شهری است که چهار فصلش بهاری است و نزدیک ترین راه دسترسی به آب و هوای آزاد است. بازدید از جاذبه‌ها و جاهای دیدنی چابهار به صورت رایگان است و شما می‌توانید در هر فصل که مد نظرتان است و برای شما مقدور می‌باشد به این شهر سفر کنید و از جاهای دیدنی این شهر لذت ببرید.

کوه‌های مریخی چابهار

روستای باستانی تیس

روستای باستانی تیس یک روستای زیبا و قدیمی است که مردمان ساده و بی آلایشی دارد و در فاصله ۵ کیلومتری شمال غربی چابهار واقع شده است. در سیستان و بلوچستان می‌باشد و یکی دیگر از دیدنی های چابهار است.

بیشتر بخوانید  جاذبه های گردشگری چابهار | معرفی 16 جاذبه

اگر شما دوستان گرامی علاقه به تاریخ دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم حتماً از این جاذبه چشم گیر تاریخی دیدن کنید. این روستا برای بازدید کنندگانی که علاقه خاصی به آیین‌های قومی و تشریفات باستانی دارند گزینه مناسبی است. روستای تیس دارای غارهای زیادی است که به گفته بومیان آنجا، این غارها پرستشگاه‌هایی برای ذبح قربانی بوده و نام گذاری آن کاملا به همین علت است.

این روستا دارای غارهای سه گانه تیس است که برای رفتن به این غارها از چابهار ابتدا وارد روستای تیس می‌شوید و به سمت شمال شرق روستا می‌روید. این روستا مردمانی بسیار مهربان و مهمان نوازی دارد که با آغوش گرم از مسافران استقبال می‌کنند. مردم این روستا سبک زندگی ساده‌ای دارند.

محبوبیت روستای تیس

این روستا از محبوبیت بالایی در بین گردشگران برخوردار است و قدمتی بسیار دارد و با چشم اندازهای ساحلی و جاذبه‌های گردشگری متعددش یکی از مقاصد روستا گردی در منطقه جنوب کشور تبدیل شده است. قدمت این روستا به ۲۵۰۰ سال پیش رسیده است. در این روستا آرامگاه سید غلام رسول، قلعه پرتغالی های تیس، بندر صیادی تیس، مجموعه غارهای بزرگ، گورستان جن و غیره وجود دارد.

روستای باستانی تیس همان‌طور که از نامش پیداست روستایی باستانی است که قدمت چندین ساله دارد و زیبایی منحصر به فردی دارد. این روستا مردمان بسیار خون گرم و مهربانی دارد و هر ساله گردشگران زیادی به دیدن این روستا می‌روند و آوازه این روستا زبانزد عموم مردم قرار گرفته است. دیدنی‌های شهر چابهار بسیار زیاد است و این شهر تنوع گردشگری زیادی دارد.

اگر شما دوستان عزیز می‌خواهید در تعطیلات عید نوروز و یا تعطیلات تابستانی یک سفر به یاد ماندنی و خاطره انگیزی داشته باشید ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به شهر چابهار سفر کنید و از دیدنی های چابهار مثل مسجدها، کوه‌ها، غارها و بندرهای این شهر دیدن کنید و لذت ببرید. شما هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این شهر با ما در ارتباط باشید.

به این مطلب چه امتیازی میدی ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *