مکان های دیدنی بدروم

بدروم به عنوان یک بندر در کشور ترکیه شناخته شده است که دارای سواحل بسیار زیبا و بکر است. این شهر بندری دارای مکان های باستانی و تاریخی نیز می باشد. بدروم از نظر جغرافیایی در جنوب ازمیر قرار گرفته است. این شهر دارای جمعیتی حدود ۳۰ هزار نفر است. بدروم در قسمت جنوبی دریای اژه قرار گرفته و چیزی حدود ۲۷۰ کیلومتر خط ساحلی دارد. این خط ساحلی باعث شده تا سرسبزی و زیبایی خاصی در این منطقه حاکم باشد. مکان های تاریخی که از آنها به عنوان عجایب دنیا یاد می شود نیز در این بندر مشاهده خواهید نمود. در این مقاله با ما همراه باشید تا لیستی از مکان های دیدنی بدروم را به شما معرفی کنیم.

آرامگاه هالیکارناسوس، قلعه بدروم، موزه باستان شناسی بدروم، سالن آمفی تئاتر، بازار بدروم، موزه دریایی بدروم، قلعه سنت پیتر، ساحل اورتاکنت و یاهشی منطقه پداسا، آسیاب های بادی، روستای بارداکچی، این قسمت از کشور ترکیه با دارا بودن این مکان های ذکر شده می تواند مقصد بسیار مناسبی برای گردشگری و مسافرت باشد.

شما می توانید به آژانس مسافرتی ما مراجعه کنید و درسریع ترین زمان ممکن در تورهای متنوع بدروم با قیمت بسیار مناسب با ما همسفر باشید و یک مسافرت خاطره انگیز را تجربه کنید.

مکان های دیدنی بدروم

موزه زیر آب بدروم

موزه بدروم را می توان یکی از جذاب ترین محل ها برای بازدید و تفرج معرفی نمود. این شهر ساحلی در روزگاران بسیار دور، شاهان و سربازان هخامنشی را به خود دیده است. چه بسیار پادشاهانی که توانسته اند سلسله هایی را بنا کنند در این شهر زیسته اند.

موزه زیر آب بدروم یکی از معروف ترین موزه های دنیا به حساب می آید که توانسته طی سال های گذشته عنوان موزه سال اروپا را دریافت کند. این موزه در سال ۱۹۶۴ بنا شده است. آثاری قدیمی که به منظور نمایش در آنجا وجود داشته از حفاری هایی بوده که در سال ۱۹۶۰ به دست آمده است. لازم به ذکر است قدیمی ترین کشتی غرق شده جهان نیز در این موزه قرار دارد.

در قسمت ورودی این موزه گردشگران شاهد مجسمه ای هستند که مربوط به بنیان گذار این موزه است. در این موزه ۱۴ نمایشگاه موجود است به نام های: برج بریتانیا، سیاه چال، برج مار، برج آلمان، تالار شیشه ای، کشتی شکسته، نمایشگاه حمام ترکی، اشیا قیمتی و گرانبها. هر کدام از این قسمت ها دارای جذابیت منحصر به فردی است.

شایان ذکر است بزرگترین مجموعه مدیترانه شرقی جهان در این موزه بسیار زیبا قرار دارد. برخی از آثار تاریخی که در این موزه برای گردشگران به نمایش گذاشته شده است مربوط به قرن ۱۳-۱۶ قبل از میلاد برآورد شده است. هدف از بنا شدن این موزه به دست دکتر جورج اف باس حفظ و نگه داری گنجینه های ارزشمندی است که از اعماق دریاها کشف شده اند. اگر به کشور ترکیه سفر نمودید در نظر داشته باشید حتما از این موزه زیر دریایی شگفت انگیز و باستانی بازدید نمایید.

موزه زیر آب بدروم

قلعه سنت پیتر یکی از مکان های دیدنی بدروم

قلعه سنت پیتر یکی دیگر از مکان های دیدنی بدروم است که دارای اهمیت فوق العاده ای است. به گونه ای که می توان این بناها را معادل بناهای معروفی چون برج آزادی در کشور آمریکا و برج ایفل در کشور فرانسه دانست. این قلعه بسیار معروف در دل خود مکان های تاریخی چون موزه دریایی که در زیر آب قرار گرفته را جای داده است. این قلعه دارای بنای سنگی قدیمی می باشد و به سبک گوتیک بنا شده است.

بیشتر بخوانید  مرکز خریدهای استانبول

کار این قلعه این بوده تا در مقابل حمله دشمنان از ساکنانش محافظت کند. چون دارای برج های بلند و گوناگونی است. ‌ در اطراف این قلعه خلیج بزرگ و بندر گاه وجود دارد. در این قلعه برج های گوناگونی مانند: برج آلمانی، برج ایتالیایی، برج انگلیسی و برج مارپیچ وجود دارند.

جالب است بدانید دیوارهایی که به سمت خشکی هستند با دو لایه ساخته شده اند. ولی قسمتی که به سمت دریا است یک لایه می باشد. این کار به دلیل حفاظت از افراد درون قلعه بوده است. چون آنها بیش از اندازه به نیروی دریاییشان اعتماد داشتند و می دانستند اگر حمله ای از طرف دشمن صورت بگیرد نیروی دریایی آنها را شکست خواهد داد.

سرانجام این قلعه به وسیله شخصی به نام سلطان محمد فتح شد و اهالی این قلعه که شوالیه ها نام داشتند آنجا را ترک نمودند. ابن قلعه بسیار زیبا می تواند یک روز گردشگران را به خود اختصاص داده تا از این مکان زیبا و باستانی دیدن کنند و خاطرات خوبی را از قلعه سنت پیتر بدروم ثبت کنند.

قلعه سنت پیتر یکی از مکان های دیدنی بدروم

سالن تئاتر بدروم

بدروم دارای یک سالن تئاتر یا همان آمفی تئاتر است که یکی دیگر از مکان های دیدنی بدروم به شمار می آید. قدمت تاریخی این مکان به هالیکارناسوس می رسد. این بنای سنگی را می توان یکی از قدیمی ترین سالن های تئاتر معرفی نمود. در این مکان زیبا تماشای غروب خورشید بسیار شگفت انگیز خواهد بود. چون شما می توانید از قسمت بالای این آمفی تئاتر سنگی یک سمت دریا و سمت دیگر کوه را تماشا کنید.

جالب است بدانید در گذشته ظرفیت این سالن سنگی ۵۰۰۰ نفر بوده است. به دلیل اینکه مسابقات گلادیاتورها را در این مکان برگزار می کردند ظرفیت آن را به ۱۳۰۰۰ در قرن سوم میلادی افزایش دادند. نکته قابل توجه دیگر این است این سالن دارای صندلی های سنگی است که روی آنها اسامی افرادی را حک کرده اند که احتمال می رود این افراد به این سالن آمفی تئاتر در گذشته کمک کرده اند.

این سالن تقریبا دارای سه قسمت (مکانی که تماشاچیان حضور داشتند و جایگاهی که برای ارکستر تعبیه شده است) می باشد. در قسمت بالایی این سالن مقبره هایی وجود دارد که قدمت آنها به دوره هلنیستی و رومی بر می گردد. بهترین فصلی که گردشگران می توانند از این مکان بازدید کنند فصل تابستان است. امروزه هم در این مکان تاریخی کنسرت های بسیار با کیفیت به وسیله خوانندگان معروف برگزار می شود.

سالن تئاتر بدروم

شهر قدیمی بدروم

شهر قدیمی بدروم یکی از شاخص ترین جاذبه های کشور ترکیه است. اگر بخواهیم مکان تفریحی بدروم را نام ببریم عبارتند از: موزه های باستانی، تفریحاتی که در کنار خط ساحلی این شهر بندری وجود دارد که در بسیاری موارد رایگان هستند. علاوه بر این شما گردشگران عزیز می توانید از رستوران های جذاب، کافه های بسیار دنج، مراکز خرید و کوچه خیابان های قدیمی دیدن نمایید.

بیشتر بخوانید  جاذبه های گردشگری باکو

در بدروم سواحل بسیار تمیز با آبهای خیلی زیبا وجود دارد که آفتاب گرفتن، شنا کردن، بسیار دلچسب خواهد بود. آب و هوایی که در این منطقه حاکم است تقریبا معتدل است. پس این مکان می تواند برای تفریح و گشت و گذار بسیار گزینه مناسبی باشد. بازگو کردن این نکته خالی از لطف نخواهد بود که بدروم در گذشته روستای کوچکی بوده که اغلب مردم برای ماهیگیری به آنجا می رفتند. ولی به گفته مورخان در سال ۱۹۴۰ اولین گروه گردشگری پا به این نقطه گذاشته و باعث رونق گردشگری در این مکان شده اند.

در این منطقه شما می توانید به ساحلی برای تفریح بروید که مملو از شتران بسیار زیبا است که شما می توانید در آنجا شتر سواری را تجربه کنید. در آب دریا شنا کنید، حمام آفتاب بگیرید و از طبیعت زیبا و دریایی که شتران در سواحلش باعث جلوه خاص این بخش شده اند عکاسی کنید و لذت ببرید.

شهر قدیمی بدروم

لنگرگاه تفریحی یکی از مکان های دیدنی بدروم

بدروم یک شهر بندری است به همین دلیل کشتی های تجاری و قایق های تفریحی وجود دارد که در کنار دریای اژه لنگر می گیرند و این مکان را به یک جای تفریحی تبدیل نموده اند. در این لنگرگاه دنج شما می توانید از قایق سواری لذت ببرید به تماشای کشتی های رنگارنگ و زیبا بنشینید و در کنار ساحل عکاسی کنید. علاوه بر این تفریح شما می توانید از سایر تفریحات مانند غارهای مخفی که در این نقطه وجود دارد بازدید کنید. در کنار این لنگرگاه ها شما می توانید پیاده روی کنید از کافه و رستوران هایی که وجود دارد لذت ببرید.

قایق سواری در دریا می تواند بسیار هیجان انگیز باشد. معولا در این لنگرگاه خدماتی مانند تور یک روزه برای بازدید از لنگرگاه به مسافران و گردشگران ارائه می شود. یک نکته شنیدنی و جذابی که برای خوانندگان این مقاله ارائه می کنیم این است که اسکندر مقدونی توانست در همین شهر بندری بدروم سپاه ایرانیان را شکست بدهد. در این شهر قدیمی مکان های باستانی به جامانده از رومیان و هخامنشیان را به وفور خواهید دید. شهر بدروم متعلق است به استان موغله کشور ترکیه، گردشگرانی که به کشور ترکیه می روند می توانند از جاذبه های بسیار زیاد این کشور به خصوص بدروم دیدن نمایند.

لنگرگاه تفریحی یکی از مکان های دیدنی بدروم

کارخانه کشتی‌ سازی عثمانی بدروم

کارخانه کشتی سازی یکی دیگر از مکان های دیدنی بدروم است. اصالت، قدمت این کارخانه کشتی سازی به زمان عثمانیان تعلق دارد که هم اکنون گردشگران بازسازی شده آن را می بینند و از آنجا بازدید می کنند. در گذشته این کارخانه از نظر استراتژیک بسیار مهم بوده است. به گونه ای که در قرن ۱۸ و ۱۹ میلادی برای آن که حاکمان آن زمان بتوانند کارخانه را از دست دزدهای دریایی در امان نگه داشته و از هرگونه خطری مصون بماند برایش برج های مراقبت تعبیه کرده بودند.

بیشتر بخوانید  تور ارزان کوش آداسی

هم اکنون در شهر بدروم از این کارخانه به عنوان یک مرکز هنری استفاده می کنند و در آنجا نمایشگاه های هنری، صنایع دستی، گروه های نمایشی، برنامه های متنوع و شادی را برای بازدید کنندگان برگزار می کنند.

در این مکان بقایای قبرهایی را می بینید که بر روی آنها نوشته های لاتینی حک شده است. این نشان می دهد عثمانیان از حروف لاتینی استفاده می کرده اند. یکی دیگر از مکان های دیدنی بدروم دروازه ی میندوس می باشد که به دست فرمانده هخامنشی به نام ماسول که همسر ملکه آرتمیس هم بوده است ساخته شده است. این بنا را به منظور حفاظت از شهر ساخته اند. قدمت تاریخی آن به دوره قرن چهارم میلادی می رسد. علاوه بر این گردشگران می توانند از قلعه مارمیس هم دیدن کنند که از دوره عثمانیان به جا مانده است.

کارخانه کشتی‌ سازی عثمانی بدروم

بازار شهر یکی از مکان های دیدنی بدروم

مرکز خرید بدروم یکی از دغدغه های گردشگران بعد از بازدید و تفریح خرید کردن و تهیه سوغاتی برای عزیزانشان می باشد. به همین منظور در بدروم بازار، مراکز خرید، بازارهایی که روباز هستند، فروشگاه های کوچک محلی، کار گردشگران را برای خرید آسان نموده اند. جالب است بدانید شهر بندری بدروم دارای صندل های بسیار معروفی است. علاوه بر آن شما می توانید از صدف های بسیار زیبا که با آن اشکال تزئینی و دکوری ساخته شده است را خرید کنید و به عزیزانتان هدیه بدهید.

در بازار بدروم شما می توانید پوشاک و لباس هایی با قیمت مناسب تهیه کنید. از دیگر اجناسی که در این بازارها به وفور یافت می شود. وسایل دکوری از جنس مرمر، کیف، کفش، جواهرات، صنایع دستی، انواع عطرها، فرش و روفرشی، روتختی های معروف کشور ترکیه را خرید کنید.

شهر بدروم علاوه بر این مراکز دارای یک بازار اصلی و بزرگ است که گردشگران ساعت ها می توانند از تنوع ویترین مغازه های رنگارنگ آن لذت برده و کالاهای متنوعی چون لباس های سنتی، انواع وسایل چرمی، پوشاک های برند ترکی، لوسترهای شیک، آنتیک، کالاهایی که هنرمندان ترک با دست ساخته اند را خریداری کنید.

در روزهای آخر هفته بازار میوه و سبزیجات به شکل قابل توجهی برپا می شود. در این بازار میوه و سبزیجات بسیار خاصی را می توانید تهیه کنید. شما میوه و سبزیجاتی را به چشم می بینید که فقط در شبه جزیره ها یافت می شوند. گردشگران عزیز می توانند با آژانس مسافرتی ما به بدروم سفر کنند و از این همه جاذبه های فوق العاده لذت ببرند.

به این مطلب چه امتیازی میدی ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *