نگاهی به مارماریس بهشت ترکیه

مارماریس بهشت ترکیه شهری بندری  که در سواحل مدیترانه ای قرار دارد این شهر از جذاب ترین و معروف ترین مناطق گردشگری به شمار می رود. به دلیل قرار گرفتن جزیره بر روی معادن سنگ مرمر، مارماریس نامیده شده و نامی یونانی دارد.

 تابستان بهترین فصل برای سفر و گردش به مارماریس که برای این مکان توده ای از گردشگر از سر تا سر دنیا به ارمغان می آورد.

بهترین زمان سفر به مارماریس

بهترین زمان سفر به مارماریس

فصل تابستان از محبوب ترین زمان های سفر به این جزیره بین تمام مسافران است. به علت اقلیم مدیترانه ای مارماریس اب و هوای مدیترانه ای دارد و میانگین دمای هوا بین ۱۰ تا ۱۵ درجه سانتی گراد است که یعنی در تابستان ها این شهر بسیار گرم و مرطوب و زمستان هایی بارانی و سرد دارد و تقریبا تمام فصول سال شرایط خوبی برای سفر به این مکان می باشد.

پیشنهاد ترنم نورد برای بهترین زمان برای سفر به مارماریس فصل بهار تا اواسط تابستان است.تا مسافران و توریستان بتوانند از دیدنی های و تفریحات این جزیره بهشتی نهایت لذت را ببرند.

جاذبه های تفریحی مارماریس

جاذبه های تفریحی مارماریس

اگر برای لذت بردن از تفریحات ودیدنی های خاص به این شهر بندری سفر می کنید باید بدانید که تفریحات شهر بندری مارماریس از تنوع بسیاری برخوردار هستند. تجربه قایق سواری‌های بادبانی شهر و گشت‌وگذار در اطراف ساحل را از دست ندهید.

بخاطر ساحلی بودن طیف بزرگی از تفریحات آبی و ساحلی وجود دارد. و موجب شده که ورزش‌های آبی اهمیت بیشتری پیدا کنند. موج‌سواری، ورزش‌های آبی، پارک‌های آبی، قایق‌سواری، دوچرخه‌سواری، اسب‌سواری، پیاده‌روی، کوهنوردی و رستوران‌گردی های لوکس از جاذبه‌ها و تفریحات محبوب مارماریس هستند.

جت اسکی در مارماریس

جت اسکی

جت اسکی از تفریحات و ورزش های آبی در این شهر است. اگر ترسی از سرعت ندارید به هیچ وجه یکی از پرهیجان ترین و پر طرفدار ترین تجربه های زندگیتان را بر روی دریای مارماریس از دست ندهید.

بیشتر بخوانید  بهترین سوغاتی های کیش چیست؟
غواصی در دریای مارماریس

غواصی

 دیگر تفریح  محبوب بین گردشگران غواصی در دنیای آب های شفاف و تمیز مارماریس است. دنیای زیر آب این جزیره به خاصی خود جزیره است. می توانید از تور های غواصی این شهر ساحلی استفاده کنید و خاطرات خاصی برای خود رقم بزنید!

زمان تور های غواصی از ساعت ۹ صبح تا ۱۷:۳۰ عصر است.  هزینه غواصی ۱۵۰ لیر است.

قلعه مارماریس
قلعه بازمانده از زمان سلیمان خان

سواحل مارماریس

ساحل مارماریس ساحل اصلی این شهر است که در فاصله کمی از شهر قرار دارد. ساحل مارماریس طولانی ترین ساحل شهر است و برای ورزش های آبی و ساحلی شهرت بدست آورده.حمام آفتاب هنگام دیدن چشم انداز کوهستانی همواره از کار های مورد علاقه توریستان است.

هنگام قدم زدن در امتداد ساحل در نزدیکی بندر مارماریس  و رسیدن به قلعه‌ای که از دوره سلطان سلیمان  در این شهر بازمانده برای گردشگران شگفت‌انگیز خواهد بود. این قلعه اکنون به موزه تبدیل شده و اشیای تاریخی و باستانی زیادی در آن برای بازدید به نمایش درآمده است.

 سایر سواحل این شهر مثل، ساحل ایچملر، ساحل ترنج، ساحل خلیج کوملوبوک و ساحل کلئوپاترا نیز از سواحل مورد علاقه گردشگران در این شهر هستند.

غذاهای لذیذ و محلی مارماریس
انوا غذاهای لذیذ ترکی و مدیترانه ای

غذا های لذیذ مارماریس

غذاهای دریایی مدیترانه ای از معروف ترین  غذاهای خوشمزه و دلچسب مارماریس هستند اگر از علاقه مندان به غذا های دریایی هستید می توانید تازه ترین و لذیذ ترین خرچنگ ، صدف و میگوها را در رستوران های این شهر پیدا کنید. اما اگر از طرفداران غذا های دریایی نیستید، نگران نباشید چرا که انواعی از خوراک های محلی ترکی را می توانید در این شهر پیدا کنید

کباب های معروف ترکیه مثل دونر کباب و اسکندر کباب در این شهر هم به لذیذ ترین  شکل سرو می‌شود. پیلاو از معروف ترین غذا های مارماریس است . غذایی که از ترکیب برنج، گوشت،سبزیجات و ادویه‌های مختلف پخته می‌شود.

پیتزای ترکی نیز از غذا های محبوب این شهر است، حتما آن را امتحان کنید!قیمت هر رستوران در هر منطقه متفاوت است. هزینه غذا در رستوران‌های ارزان مارماریس از ۲۵ لیر تا ۸۰ لیر است. قیمت فست‌فود‌های این شهر نیز در حدود ۱۶ لیر است.

به این مطلب چه امتیازی میدی ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *