معرفی بهترین هتل های آلانیا

ترکیه کشوری است با جاذبه های توریستی فراوان و خصوصیاتی که این کشور را به مقصدی مناسب برای سفر تبدیل کرده است این است که این کشور از طریق مرز شمالی غربی با ایران همسایه است. یعنی دقیقا گوش چپ گربه مرز ایران و ترکیه محسوب میشود. در ادامه میخواهیم بهترین هتل های آلانیا را به شما معرفی کنیم.

کشوری نیم آسیایی و نیم دیگر اروپایی با آب و هوایی که نسبتا سرد سیر است و مشخصا فرهنگ و رسومی بسیار شبیه به مردم کشور خودمان. اینکه برای سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا نیست هم دلیلی مهم است که باز هم ترکیه را به مقصدی جذاب برای همه تبدیل کرده است.

معرفی بهترین هتل های آلانیا

فرهنگ و رسومات ترکیه

در ادامه قصد داریم راجع به فرهنگ و رسومات و عادت های غذایی ترکیه صحبت کنیم. همچنین شما را با برخی شهرهای ترکیه آشنا کنیم. سپس راجع به یکی از این شهرها توضیح کامل تری خواهیم داد. عادت های غذایی در ترکیه بسیار شبیه به برخی مناطق ایران است. استفاده از مواد ارگانیک و محلی صیفی جات و سبزیجات تازه و طبخ آن به همراه انواع گوشت باعث شده غذاهای ترکی در نظر ایرانی ها بسیار دلچسب باشد. همچنین مردم ترکیه نیز همچون مردم اکثر مناطق ایران انواع کباب را در فرهنگ غذایی خود دارند.

در کشور ترکیه نیز همانند کشور خودمان ایران انواع نان های محلی طرفداران بی شماری دارد. همچنین استفاده از روغن های محلی زیتون و ماهی تازه در بین مردم بسیار رایج است. شما برای سفر به ترکیه انتخاب های فراوانی خواهید داشت. اینکه به کدام شهر از ترکیه سفر کنید بستگی به دلیل سفر شما دارد اما در زیر لیستی از جالب ترین و پر توریست ترین شهرهای ترکیه را خواهید دید.

فرهنگ و رسومات ترکیه

جاذبه های دیدنی ترکیه

آنکارا، ماردین، قونیه، آنتالیا، آلانیا، اسکی شهیر، مارماریس، سیده، وان، بدروم، شهر افسوس، ازمیر، منطقه کاپادوکیه، استانبول، ترابزون، فتحیه و کوش آداسی جزو پر طرفدار ترین شهر های ترکیه برای سفر هستند که هر یک جاذبه های مخصوص به خود را دارند. معمولا مردم به چند دلیل عمده به ترکیه سفر میکنند. یکی از این دلایل پیشرفت روز افزون ترکیه در صنعت مد است. تا جایی که برخی برندهای ترک رقابت نزدیکی با برندهای اروپایی دارند در حالی که قیمت تمام شده اجناس آن ها بسیار پایین‌تر از برندهای اروپایی است.

این شاخص بسیاری از علاقه مندان صنعت مد و زیبایی را به ترکیه می کشاند. دلیل دیگر سفر مردم به ترکیه وجود آثار و شهرهای تاریخی می باشد. آثاری که از دوره عثمانی به جای مانده معمولاً برای گردشگران جذابیت بالایی دارد. دلیل دیگر گرایش سفر به ترکیه اقیانوس مدیترانه است. تفریحات مدیترانه‌ای شاید اصطلاح عجیبی باشد اما حقیقتاً عامل کشاندن بسیاری از توریست ها به ترکیه است. در کل سفر به ترکیه نسبت به سفر های اروپایی برای ایرانی ها بسیار ارزان تر است. در حالی که جاذبه های این سفر با برخی سفرهای اروپایی برابری میکند.

آلانیا

بسیاری از گردشگران خصوصا گردشگران ایرانی، آلانیا را برای سفر به ترکیه انتخاب میکنند. شهری تاریخی با جاذبه های توریستی جذاب است. این شهر در مرز شمالی منتهی به رشته کوه های توروس است. جنوب این شهر ساحلی مدیترانه ای از شرق همسایه قاضی پاشا و از جهت غرب با ماناوگات و سیده همسایه است. فیلم شبه جزیره کوچک در گوشه هایی از مدیترانه در طول تاریخ موقعیت استراتژیک مهمی داشته است از این رو دارای آثار تاریخی بسیاری است.

بیشتر بخوانید  تور ارزان ترکیه

آلانیا در طول تاریخ شاهد امپراتوری های بسیاری بوده است. اما مهمترین موقعیت را در قرون وسطا به دست آورده است. در زمان سلطانی به نام علاءالدین کیقباد در واقع نام شهر نیز ابتدا علائیه بوده است که در طول زمان به آلانیا تغییر شکل پیدا کرده است. مردم ترکیه وجود بسیاری از این آثار تاریخی به جا مانده در آلانیا را مدیون سلطان کیقباد هستند. برج قرمز کارخانه کشتی سازی قلعه آلانیا از جمله این آثار است.

در نهایت باید عرض کنم اگر آلانیا را برای سفر انتخاب کرده اید انتخاب به جایی بوده است. اما اقامت در بهترین هتل های آلانیا حداقل انتظاری است برای هر شخص که به این شهر سفر میکند. این انتظار اجازه می دهد سطح کیفی سفر شما همیشه در حد معقول باشد. صنعت گردشگری ترکیه در سال های اخیر پیشرفت فراوانی داشته است. به همین دلیل پیدا کردن یک هتل لوکس حتی با قیمت اقتصادی کار چندان سختی نمی تواند باشد.

جاذبه های دیدنی ترکیه

هتل سفیر ریزورت اند اسپا

اقامت در یک هتل پنج ستاره آلانیا شاید به نظر کار اقتصادی ای نباشد. اما این انتخاب بیشتر از همه به دلیل سفر شما به ترکیه باز می گردد. اگر برای گردش و تفریح به ترکیه سفر کرده اید خب چه اشکالی دارد کمی بیشتر هزینه کنید در مقابل خدمات بهتر و بیشتری دریافت کنید. اما اگر فقط برای خرید به ترکیه سفر کرده اید بهتر است تا جایی که می‌توانید اقتصادی سفر کنید. برخی افراد نیز ترجیح می دهند یک هتل اقتصادی انتخاب کنند و اختلاف هزینه آن را به تفریحات دیگر اختصاص دهند که کاملا سلیقه ای است.

اما به نظر من اقامت در یک هتل لوکس یکی از مشخصه های یک سفر خوب است. هتل سفیر ریزورت اند اسپا یکی از هتل های ۵ ستاره آلانیا است. این هتل سیصد و سی و سه اتاق دارد و فاصله آن با فرودگاه قاضی پاشا حدود شصت و هفت کیلومتر تخمین زده شده است. همچنین حدوداً صد کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله دارد.

هتل سفیر ریزورت اند اسپا

هتل بوتانیک یکی از بهترین هتل های آلانیا

اقامت در یک هتل لوکس آلانیا همان چیزی است که سفر به آلانیا را بسیار دلچسب تر خواهد کرد. می توانیم هتل بوتانیک آلانیا را جزو بهترین هتل های آلانیا معرفی کنیم. هتل بوتانیک یک فضای زیبا و یک ساحل اختصاصی دارد که امکانات آن را به طور کامل در اختیار میهمان ها خواهد گذاشت. این موضوع تجربه خوبی از سفر به آلانیا را به شما القا خواهد کرد. امکانات اسپا جزو دیگر امکانات این هتل لوکس هستند. طراحی اتاق ها سبکی مدرن دارد. این هتل برای پذیرایی از مهمان ها در اتاق خودشان مینی بار تعبیه کرده است که امکان جذابی از نظر بسیاری از مسافران به شمار می رود.

بعضی از اتاق های این هتل چشم اندازی رو به مدیترانه دارند. چشم اندازی رویایی از نظر بسیاری از مسافران بسیار دلچسب است. اگر هدفتان اقامت در یک هتل لوکس آلانیا است احتمالاً این هتل می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این هتل از مرکز شهر سی و دو کیلومتر فاصله دارد. همچنین از فرودگاه آنتالیا حدود هشتاد کیلومتر دور است و نسبت به فرودگاه قاضی پاشا فاصله ای نزدیک به هفتاد کیلومتر راه است.

بیشتر بخوانید  بهترین رستوران های اصفهان

این هتل در بخش رستوران نیز امکانات درخور توجهی به مهمانان ارائه می دهد. انواع غذاهای بین المللی در دو رستوران این هتل سرو میشود. این موضوع خود باعث رضایت اکثر افرادی است که این هتل را برای اقامت چند روزه انتخاب کردند. فقط باید توجه داشته باشید که مانند برخی از هتل های آنالیا و همچنین سراسر ترکیه ورود حیوانات خانگی به این هتل ممنوع است. پس اگر حیوان خانگی خود را با خود به سفر آورده اید این هتل برای شما انتخاب مناسبی نیست.

هتل بوتانیک یکی از بهترین هتل های آلانیا

هتل میشل آلانیا

به نظر من انتخاب یک هتل لاکچری آلانیا کار چندان ساده ای نیست. میپرسید چرا؟ باید در پاسخ این سوال بگویم چون برای انتخاب یک هتل لاکچری آلانیا گزینه های نسبتا پر تعدادی داریم که بررسی هر کدام از آنها انتخاب نهایی را سخت تر خواهد کرد. هتل میشل آلانیا یکی از این انتخاب هاست که اتفاقا انتخاب درخور توجهی است.

اجازه دهید در ادامه فاصله این هتل را از انواع مراکز تفریحی به طور تقریبی بیان کنیم. مطمئنا این نوع از اطلاعات به شما در انتخاب یا عدم انتخاب این هتل کمک شایانی می کند. این هتل ۵ ستاره که در منطقه کستل آلانیا قرار گرفته است فاصله کمی تا رودخانه دیم دارد. کافی است حدود ۱۰ دقیقه پیاده روی کنید تا از ورودی هتل به این رودخانه دسترسی پیدا کنید. منطقه بعدی ساحل محمودلار است. شما از هتل میشل آلانیا به اندازه نیم ساعت پیاده روی از این ساحل فاصله دارید.

در همان حدود نیز شاید ده دقیقه بیشتر با پلاژ کیقباد. از هتل میشل آلانیا تا مرکز خرید آنانیوم و ساعت محمودلار کمتر از پنج کیلومتر فاصله است. با پارک آبی آلانیومو ساحل کلئوپاترا مسافتی کمتر از ۱۰ کیلومتر، قلعه آلانیا نیز در ده کیلومتری از این هتل قرار دارد. اگر قصد اقامت در این هتل را دارید خوب است بدانید که این هتل تا فرودگاه قاضی پاشا حدود نیم ساعت و با فرودگاه بین المللی آنتالیا حدوداً دو ساعت فاصله دارد.

هتل میشل آلانیا

هتل روبی پلاتینیوم

با وجود فضای رقابتی جذب توریست در آلانیا انتخاب یک هتل به عنوان بهترین هتل آلانیا کار چندان راحتی نیست یکی دیگر از این هتل ها هتل روبی پلاتینیوم است این هتل یک هتل ساحلی محسوب می شود چرا که فقط یک دقیقه تا ساحل فاصله دارد مثل اکثر هتل های لوکس این هتل نیز از امکاناتی همچون استخر روباز و همچنین استخر سرپوشیده خدمات اسپا زمین تنیس و بسیاری از امکانات لوکس دیگر برخوردار است.

این هتل لوکس ۴۰۰ اتاق دارد دکوراسیون اتاق ها در این هتل کاملاً مدرن است و امکان جذاب دیگری که در این هتل وجود دارد این است که کارکنان این هتل اکثراً به زبان های زنده دنیا مسلط هستند و این برای یک هتل امتیاز بزرگی محسوب می شود.

فاصله این هتل از آلارا هان کمتر از شش کیلومتر است همچنین با لونا پارک آلانیا کمتر از بیست کیلومتر فاصله دارد و فاصله آن با دیم چای حدودا چهل کیلومتر است این هتل فاصله حدود شصت کیلومتر با فرودگاه قاضی پاشا دارد از فرودگاه بین المللی آنتالیا حدود نود کیلومتر دور است.

هتل روبی پلاتینیوم

هتل گرانادا یکی از بهترین هتل های آلانیا

اگر اهل گردش در یک ساحل خصوصی در آلانیا هستید پیشنهاد میکنم هتل گرانادا آلانیا را از دست ندهید. این هتل زیبا در منطقه آوسالار واقع شده است این هتل دو ساعت از فرودگاه آنتالیا و یک ساعت از فرودگاه قاضی پاشا فاصله دارد این هتل لوکس فقط ۲۰ دقیقه تا مرکز شهر فاصله دارد.

بیشتر بخوانید  بهترین اقامتگاه های بومگردی اصفهان

وجود یک ساحل لوکس اختصاصی این هتل را از بیشتر هتل های آنالیا متمایز کرده است خلاصه اگر اهل ورزش های آبی هستید این هتل برای شما انتخاب مناسبی است همچنین خانواده هایی که کودک به همراه خود دارند نیز این هتل را انتخاب کنند چرا که وجود یک کلاب مخصوص کودکان خیلی از اوقات کار را برایتان بشدت راحت خواهد کرد

هتل گرانادا یکی از بهترین هتل های آلانیا

هتل گلد سیتی یکی از بهترین هتل های آلانیا

انتخاب یک هتل شیک آلانیا از بین هتل هایی که تا اینجا معرفی شد نباید کار چندان سختی باشد اما در ادامه دو هتل دیگر را نیز به شما معرفی خواهم کرد تا انتخاب برایتان راحتتر شود هتل گلد سیتی در واقع مجموعه ای از اقامتگاه هاست که روی یک تپه به زیبایی واقع شده است.

همین موضوع باعث شده که در اکثر اتاق های این هتل چشم اندازی زیبا از کوهستان و اقیانوس را داشته باشید یک هتل پنج ستاره در منطقه کارگیجاک که در شرق شهر آلانیا واقع است. این هتل زیبا با سواحل مدیترانه فاصله بسیار کمی در حدود ۳ کیلومتر دارد غار کیو کمتر از ۱۰ کیلومتر با این هتل فاصله دارد فاصله این هتل تا فرودگاه قاضی پاشا حدود نیم ساعت و تا فرودگاه بین المللی آنتالیا حدوداً دو ساعت است.

هتل گلد سیتی یکی از بهترین هتل های آلانیا

هتل موکارناس اسپا ریزورت

انتخاب یک هتل مدرن در آلانیا میتواند سفر شما به این شهر زیبا را از آنچه تصور میکنید دلچسب تر کند هتل موکارناس اسپاریزورت یکی از همان انتخاب هاست که با امکانات بی نظیرش میتواند سفر خاطره انگیزتری را برای شما رقم بزند این هتل در منطقه اوکورجالار قرار دارد.

یک ساحل ماسه ای زیبا و انواع امکانات رفاهی همچون استخر ، سرسره آبی،زمین والیبال ساحلی ،اسپا و امکانات رفاهی متنوع دیگر هر یک به تنهایی این سفر را برایتان دلچسب تر خواهد کرد.

. این هتل با مرکز شهر آلانیا تنها سه کیلومتر فاصله دارد همچنین در هشتاد و دو کیلومتری فرودگاه بین المللی آنتالیا واقع شده است و از فرودگاه قاضی پاشا کمتر از ۷۰ کیلومتر فاصله دارد برای افرادی که فضاهای مدرن می‌پسندند این هتل انتخاب بسیار مناسبی است تجربه اقامت در این هتل برای اکثر میهمانان تجربه دلچسبی بوده است.

تا اینجا سعی کردم آلانیا و همچنین بهترین هتل های آلانیا را به شما معرفی کنم تا در سفر خود به ترکیه بتوانید انتخاب های بهتری داشته باشید و نسبت به هزینه ای که میکنید خدمات بهتری دریافت کنید.

اما اینکه شما کدام یک از این هتل ها را انتخاب کنید و امکانات و حتی شکل ظاهری کدام هتل را بیشتر بپسندید موضوعی کاملا سلیقه ای است. بنابراین من یا هیچ شخص دیگری نمیتوانیم یکی از این هتل ها را به طور مطلق و قطعی به عنوان بهترین اقامتگاه معرفی کنیم.

به این مطلب چه امتیازی میدی ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *