تور ارزان ترکیه

یکی از کشورهای همسایه ایران، ترکیه می باشد که یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در دنیا است. سالانه میلیون‌ ها نفر توریست را به خود جذب می‌ کند و باعث می‌ شود توریست‌ ها از مکان‌ ها و آثار باستانی این کشور بازدید کنند. این کشور نیمه آسیایی و نیمه اروپایی می باشد که بخش شمالی آن در اروپا قرار دارد و کشوری است که طی سال‌ های گذشته با فراز و نشیب‌ های بسیار زیادی از نظر سیاسی و تجاری برخوردار بوده است و تاریخی بسیار غنی دارد و به همین دلیل است که آثار تاریخی بسیار مهمی دارد که جزو جاذبه های گردشگری بسیار مشهور در دنیا است. در ادامه با اطلاعاتی درباره تور ارزان ترکیه همراه ما باشید.

استانبول مناطق تاریخی، دیدنی و طبیعت محصور کننده و سواحل بسیار زیبایی دارد. باب سلیقه افراد مختلف با هر سلیقه ای می باشد. در اینجا می خواهیم شما را با مکان های دیدنی ترکیه آشنا کنیم تا اگر شما قصد مهاجرت یا مسافرت به این کشور را داشتید، بتوانید دیدنی های ترکیه را به خوبی بشناسید و با آگاهی لازم به این کشور سفر کنید و در ادامه با ما باشید تا بیشتر با این کشور شما آشنا شوید.

تور ارزان استانبول

دیدنی های ترکیه در تور ارزان ترکیه

این کشور با فراز و نشیب‌ های بسیار زیادی روبرو بوده تا بتواند به یک کشور مستقل تبدیل شود. به خاطر آثار تاریخی زیادی که از حکومت های مختلف به جا مانده است، از مهم ترین مقاصد گردشگری جهان می باشد که سالانه پذیرای بسیاری از گردشگران در جهان است.

ترکیه دارای آب و هوای بسیار مطبوع و معتدل می‌ باشد. دریاهای آن به دریای سیاه مرمر و مدیترانه راه دارد. به خاطر وجود آب و هوای بسیار مناسب و طبیعت زیبا و بکر باعث شده این کشور جزو کشور های توریستی باشد که علاقمندان زیادی دوست دارند به این کشور سفر کنند.

از شهرهای بسیار مهم این کشور می‌ توان به شهر کوش آداسی، بدروم، آنتالیا، استانبول، آنکارا، قونیه و آلانیا اشاره کنیم. جزو مهم ترین و پر توریست ترین شهرهای ترکیه می باشند که جاذبه های گردشگری دیدنی زیادی دارند. از جمله می‌ توان به مسجد سلیمانیه، مسجد سلطان احمد و کاخ توپ‌ قاپی، مسجد کبود، موزه هنرهای ترکی و اسلامی، مسجد ایاصوفیه، بازار آستا، بازار ترکی و بسیاری از جاذبه‌ های دیدنی دیگر اشاره کرد.

موزه ها و مساجد

کشور ترکیه با هر سلیقه هماهنگ می باشد و جاذبه‌ های گردشگری بسیار زیاد آن باب میل افراد با سلیقه های مختلف است. یکی از مکان‌ های بسیار زیبا در هنگام سفر با تور ارزان ترکیه موزه ایاصوفیه می باشد. موزه ایاصوفیه یا مسجد ایاصوفیه زمانی کلیسای مسیحی بود که پس از فتح استانبول و تصرف آن توسط مسلمانان، تبدیل به مسجد شد. کلیسای ایاصوفیه به دستور جستین یکم ساخته شد و پس از تبدیل آن به مسجد، تغییرات بسیار زیادی در دکوراسیون داخلی آن به وجود آمد. باعث شد که نقاشی ها و نوشته های قرآنی روی دیوارها و مناره‌ های آن اضافه شود.

بیشتر بخوانید  تور ارزان چابهار

بعد از به قدرت رسیدن آتاتورک و اعلام استقلال و آزادی ترکیه، این مکان تبدیل به یک موزه شد. آثار باستانی مسلمانان و مسیحیان در آن نگهداری می شود و مورد بازدید عموم مردم قرار می‌گیرد. مورد بعدی، تنگه بسفر است. تنگه بسفر در استانبول می باشد که دارای سواحل بکر و بسیار زیبا است که اطراف آن پر از مکان های تاریخی و دیدنی است مانند قلعه ها و خانه های بزرگ چوبی. می‌ توانید از تمام امکانات این منطقه برخوردار شوید. از مناطق دیدنی این منطقه تنگه شامل می‌ باشد که در منطقه آنادولو کاوایی می باشد.

انواع مختلف نمایشگاه و موزه در کشور ترکیه وجود دارد که انواع مجسمه های قدیمی و برنز و طلا در این مکان های دیدنی وجود دارد که سال ها مورد غارت قرار گرفته بودند. امروزه ترکیه توانسته بسیاری از آثار باستانی خود را از کشورهای دیگر پس بگیرد.

تور ارزان ترکیه و مسجد ایاصوفیه

یکی از جاذبه‌ های گردشگری بسیار مهم و ارزشمند کشور ترکیه، مسجد یا موزه ایاصوفیه می باشد. مسجد ایاصوفیه در ابتدا یک کلیسا بود که مسیحیان در آنجا عبادت می کردند. اما پس از اینکه اسلام به این کشور راه پیدا کرد، به دستور پادشاه آن زمان این کلیسا تبدیل به مسجد شد. در شکل ظاهری آن تغییراتی به وجود آمد و در دیواره ها، مهراب ها و گلدسته های آن آیات قرآن هک شد تا تبدیل به یک مسجد شود.

این مسجد به دستور جستین درسال ۵۳۲ ساخته شده است. امروزه مورد توجه گردشگران قرار گرفته و تبدیل به موزه شده و تمام آثار باستانی از گذشتگان مسیحیان و مسلمانان درون این مسجد نگهداری می‌ شود و جزو بهترین جاذبه های گردشگری استانبول می باشد.

مسجد ایاصوفیه در مرکز شهر استانبول قرار گرفته و بسیار محبوب و مورد احترام مردم ترکیه است. هنر معماری در روم شرقی تا قرن ۶۲ تحت تاثیر مسیحیت بود و تمامی معماری ها در این مسجد ایاصوفیه به کار رفته است و در آغاز حکومت ژوستی نیانوس به وجود آمده است.

نخستین عصر طلایی هنر امپراتوری روم شرقی در این مسجد و کلیسا به کار رفته است. از جمله می توان به انواع مختلف نقش صلیب یونانی در دیوارهای آجری طرح دار به شکل پیچ دار و مشبک اشاره کرد.

همچنین گنبد بزرگ روی نیم‌ بند بدنه های معلق، ستون های ردیفی زیبا با کنده کاری های منحصر به فرد و ستون‌های حجاری شده سبدی شکل، نمای خارجی بسیار ساده و سالن های پوشیده از مرمر رنگی و موزاییک های پر دانه در طبقه فوقانی آن باعث شده جاذبه گردشگری زیبایی برای توریست های خارج از کشور باشد.

مسجد سلیمانیه

مسجد سلیمانیه به دستور سلطان سلیمان در سال ۱۵۵۲ ساخته شده است. این مسجد چهار مناره دارد که ترکیبی از معماری اسلامی و بیزانس است. بخش‌ های مختلف مسجد سلیمانیه شامل کاروانسرا، حمام، آشپزخانه، مدرسه، کتابخانه، نمازخانه و بیمارستان می باشد. این بنا به دوران امپراتوری عثمانی بر می گردد که روی یک تپه در شهر استانبول قرار دارد.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین هتل های آلانیا

این مسجد جزو دومین مساجد بزرگ این شهر می باشد که بهترین منظره از استانبول در بالای آن کاملا به نمایش در می آید. حتما در هنگام سفر با تور ارزان ترکیه از آن دیدن کنید ارتفاع گنبد مسجد ۵۳ متر و قطر آن ۲۷ متر است. بنا به سنت عثمانی، این مسجد دارای چهار گلدسته می باشد که نشان مسجدهایی است که به امر شاهان ساخته می شده است. سبک معماری آن به سبک معماری اسلامی و بیزانسی می باشد که این مسجد دارای ساختمان های جنبی مانند مدرسه و کتابخانه است که هنوز هم در مصلی آن مسلمانان به نماز می ایستند و مابقی مکان آن به صورت موزه، مورد بازدید عموم مردم قرار گرفته و سالانه جذب توریست بسیار زیادی دارد.

کاخ و پارک ییلدیز

یکی از مکان های بسیار زیبا در کشور ترکیه، کاخ و پارک ییلدیز می باشد. این باغ سلطنتی که امروزه بیشتر به نام پارک گلدیس شناخته می‌ شود، پارکی بزرگ و تاریخی به شمار می آید. این پارک یکی از بزرگترین پارک های عمومی در شهر استانبول می باشد که بازدید آن برای همه عموم آزاد است. شما با بازدید از این پارک، تجربه جالبی را در سفر با تور ارزان ترکیه به دست می آورید.

پارک ییلدیز در گذشته بخشی از باغ سلطنتی بوده است که در زمان حکومت سلطان عبدالحمید دارای دیوارهای بسیار بلند بود که فقط مخصوص کاخ‌ نشینان بوده است. در حال حاضر این باغ دارای گل های بسیار زیبا و گیاهان و درختان فوق‌ العاده جذاب و منحصر به فرد است.

شما می توانید از چشم اندازهای بسیار زیبای این پارک استفاده کرده و عکس های زیبا و به یاد ماندنی برای خود به یادگار داشته باشید. این پارک دارای عمارت چادیر و مالتا می‌ باشد که در منطقه بشیکتاش استانبول قرار دارد. دارای چراغانی های زیبا و بسیار جذاب است. پارک ییلدیز دو ورودی دارد که یکی از درها در خیابان‌ های چراغانی شده و دیگری در خیابان پالما قرار گرفته است که هر دوی آن ورودی پارک می باشد تا در دسترس همه قرار بگیرد.

برج دختر

 در سفر با تور ارزان ترکیه باید عرض کرد که دیدنی های ترکیه بسیار زیبا و زیاد است و اگر بخواهیم درباره آن صحبت کنیم شاید ساعت ها طول بکشد و نقاط مختلف آن را به شما معرفی کنیم تا در هنگام سفر به ترکیه بتوانید از همه این مکان های دیدنی و جذاب و زیبا دیدن کنید. شاید برای شما این مسافرت هفته ها طول بکشد تا بتوانید این مکان های جذاب و زیبا را بازدید کنید. یکی از این مکان ها، برج دختر می باشد که در شهر استانبول قرار دارد و به عنوان برج لئاندر هم شناخته شده است.

بیشتر بخوانید  بهترین هتل های 4 ستاره استانبول

برج لئاندر به معنی برج دختر می‌ باشد که در منطقه تاریخی این شهر قرار دارد، به طور کلی منطقه‌ای است که این برج در آن قرار گرفته و پیشینه تاریخی زیادی دارد و امپراتوری روم باستان در این شهر وجود داشته و از این جزیره به عنوان گمرک و مرکز بازرگانی و همچنین برج فانوس دریایی استفاده می شده است. این برج با نام های دیگری هم شناخته شده می باشد نظیر لیندر و دامالیس.

قدمت برج دختر

قدمت برج دختر نزدیک به هزار سال است که درست در زمان حکومت بیزانس ساخته شده است. این برج در طول عمر خود کاربردهای مختلفی داشته است. از جمله می توان به فانوس دریایی اشاره کنیم که برای کشتی گیران در اقیانوس یک راهنما بوده و از آن به عنوان راهنمای کشتی‌ های تجاری و مسافرتی استفاده می‌ شد. همچنین در زمانی به عنوان محلی برای دریافت عوارض هم استفاده می‌ شد. برخی مواقع هم به عنوان برج دفاعی مورد استفاده قرار می گرفته است. در قرن نوزدهم میلادی از برج دختر استانبول به عنوان بیمارستان موقت و حتی ایستگاه رادیویی هم استفاده می شده است. ولی در قرن جدید از برج استانبول به عنوان یک موزه بسیار دیدنی استفاده می‌ شود. در آن یک رستوران کوچک هم وجود دارد که می‌ توانید بعد از بازدید از موزه برج، در این رستوران از خود پذیرایی کنید.

به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد مسافرت به خارج از کشور دارید حتما یکی از مقصدهای گردشگریتان را کشور ترکیه قرار بدهید. از جاذبه‌های دیدنی و بسیار زیبای این کشور دیدن نمایید و یک تجربه بسیار زیبا و جالب و هیجان انگیز را برای خود به یادگار داشته باشید و سفری رویایی و خاطره انگیز برایتان خواهد ماند. ایران شرکت های گردشگری و توریستی زیادی دارد که می‌ توانند در سفر به تور ارزان ترکیه شما را همراهی کنند.

۵/۵ - (۱ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *