دیدنی های قشم

قشم یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری را به خود اختصاص داده و به جرات می توانیم بگوییم که شما هیچ جایی را زیباتر از قشم نمی توانید پیدا کنید. بهترین دیدنی های قشم در اثار ملی به ثبت رسیده است، از این رو برای افرادی که علاقه خاصی به گشت و گذار دارند تور قشم بسیار مناسب است. طبیعت قشم بسیار زیاد و متفاوت می باشد که شما با تماشا کردن آن سیر نمی شوید که زیر می‌خواهیم به چند نمونه از دیدنی های آن بپردازیم.

یکی از بی نظیرترین دیدنی های قشم، دره ستارگان است که از کوه ها و دره ها و حتی صخره های بسیار زیاد و زیبایی تشکیل شده است. یکی دیگر از جاهای دیدنی این منطقه، جزیره ناز قشم است که یکی از زیباترین مکان ها به شمار می رود که شما می توانید با پای پیاده به صخره ها بروید و انواع مختلفی از سنگ ها و صخره های زیبا را مشاهده و لذت ببرید.

غار خربس قشم به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی متفاوت طرفداران بسیار زیادی را به خود اختصاص داده، چون فضای بسیار باز و سرشار از پوشش گیاهی دارد. شما می توانید صبح و غروب بسیار زیبایی را با تابش ملایم آفتاب در کنار خانواده داشته باشید.

قشم جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد و زمینه را برای مهاجران و توریست ها فراهم کرده، به گونه‌ای که یکی از منابع درآمد افراد از توریست ها می باشد، چون هر ساله مسافران زیادی با اشتیاق فراوان وارد این بهشت می شوند که این عامل قطعا سود و درآمدزایی این منطقه را تامین می کند.

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم از پدیده های منحصر به فرد زمین شناسی و یکی از عجایب هفت گانه به حساب می آید که قدمتی بیش از دو میلیون سال پیش دارد. این دره در ضلع شمالی جزیره قشم و در نزدیکی روستایی به نام برکه خلف واقع شده است. این دره دارای صخره های باشکوه و محکم، شب های آرام و روزهای مهتابی و آسمان پر ستاره است.

تندیس های بسیار زیادی از جمله حیواناتی مانند فیل، تمساح و عقاب را می توانید در این دره مشاهده کنید. در این دره ستون های بلند و تیغه ها و مخروط های نوک تیزی توسط فرسایش ایجاد شده است. بهترین زمان برای سفر کردن به این دره پاییز و زمستان است، چون بهترین آب و هوا را می توانید احساس کنید.
این منطقه یکی از بی نظیر ترین مناطق قشم به حساب می آید.

دره ستارگان قشم

تنگه چاهکوه یکی از دیدنی های قشم

تنگه چاهکوه قشم مقصد بسیاری از گردشگران است، چون پر از صخره ها و تندیس هایی با قدمت طولانی و زیبا می باشد. به دلیل فرسایش ناشی از باد و باران در میلیون ها سال پیش این تنگه ایجاد شده است و یکی از عجایب هفتگانه در جزیره قشم به حساب می آید.

این تنگه در ۷۰ کیلومتری قشم با عمق ۱۰۰ متر در بخش غربی ساحل شمالی قشم واقع شده است. این منطقه بسیار گرمسیر است و از این رو شما باید در فصل پاییز و زمستان برای دیدن این تنگه سفر کنید. افرادی که علاقه خاصی به پدیده های نادر زمین شناسی دارند به آنها توصیه می کنیم که از این تنگه دیدن کنند. وقتی شما به این منطقه سر بزنید با زیبایی‌ها و شگفتی‌های زیادی مواجه می شوید به عنوان مثال دیواره‌های بلند این تنگه همه را حیرت زده می کند.

بیشتر بخوانید  جاذبه های گردشگری وان

تنگه در بخش شمالی عرض بیشتری دارد که به شکل حروف یو است و هرچه به طرف جنوب حرکت کنید، دره تنگ تر می شود. دیواره های دره به صورت عمودی و دارای شیارهای موازی ناشی از فرسایش است که یک زیبایی منحصر به فردی را ایجاد کرده است.

شکل ها و طرح های حک شده

طرح ها و اشکال گوناگونی روی دیواره‌ها هک شده که شما را حیرت زده می کند. عوامل های مختلفی مانند باد و باران و حتی تابش نور مستقیم خورشید باعث به وجود آمدن این تنگه شده اند. پوشش های گیاهی مختلفی در اطراف این تنگه وجود دارد که به دلیل آب و هوای بیابانی و گرم رشد کرده اند.

همچنین چاه های کوچک و بزرگ فراوانی در دل این تنگه وجود دارد که باعث شده پرندگان بسیار فراوانی در این منطقه سکونت کنند. شما وقتی به این تنگه سفر کنید می توانید تفریحات بسیار زیادی را انجام دهید، اول اینکه می توانید از زیبایی و چشم انداز اطراف خود عکس بگیرید و همچنین ورزش های مورد علاقه خود را در آب و هوای مناسب انجام دهید.

دیگر تفریحاتی که برای علاقمندان توصیه می‌شود دیدن ستاره در شب به وسیله وسایل مختلف می باشد. در این تنگه شما می توانید صخره‌ها و تندیس هایی که به صورت طبیعی و با کمی تغییرات توسط عوامل انسانی ایجاد شده مشاهده کنید. امکانات بسیار زیادی در این منطقه برای گردشگران در نظر گرفته شده است مانند استفاده از سرویس‌های بهداشتی، رستوران ها، محل پارک ماشین، فروش صنایع دستی و سوغاتی های مختلف. این تنگه برای افرادی که علاقه خاصی به زمین شناسی دارند بسیار بی نظیر است.

تنگه چاهکوه یکی از دیدنی های قشم

جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم یکی از دیدنی های قشم با جلوه های بسیار زیبایی است که برای دیدن آن می توانید با قایق در آب های شور خلیج فارس عبور و به این جنگل برسید. این جنگل شهرت جهانی دارد، به گونه ای که در میراث طبیعی کشور نیز به ثبت رسیده است. این جنگل در شمال غرب جزیره قشم واقع شده و یکی از جنگل های پنجگانه استان هرمزگان به شمار می رود.

شما با قدم زدن در این جنگل می توانید درختان سبز و بلند قامت را مشاهده کنید که قدمت بسیار زیادی دارند. همچنین پوشش گیاهی متفاوت و منحصر به فردی در این جنگل وجود دارد که نظایر آن در هیچ منطقه قابل مشاهده نیست.

وسعت این جنگل معادل ۸۲۳۶۰ هکتار در سال۱۳۵۱ به مردم معرفی شد. این جنگل شرایط مناسبی برای زندگی پرندگان مهاجر دارد، چون یک منطقه گرمسیری می باشد. از این رو شما می توانید انواع گوناگونی از پرندگان و آبزیان و حتی دوزیستان زیادی مانند مارهای دریایی و همچنین لاک پشت ها را در این منطقه مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید  تور ارزان کیش

ویژگی های منحصر به فرد جنگل حرا

این جنگل ویژگی های منحصر به فردی را به خود اختصاص داده و همین امر باعث پر بازدید شدن آن شده است به عنوان مثال درختانی با شاخ و برگ سبز با ارتفاع بسیار زیاد را می توانید در این منطقه مشاهده کنید. همچنین پوشش های گیاهی آن دارای برگ های نازک و سرسبز است. درختان حرا تنه های بسیار محکمی دارند، از این رو توانسته اند طولانی ترین عمر را به خود اختصاص دهند.

آب و گل حرا سرشار از نمک و آهک است. آب و هوای این منطقه گرم است و بهترین زمان سفر به این جنگل در اواخر پاییز، زمستان و یا حتی اوایل بهار می باشد. شما می توانید در این منطقه تفریحات زیادی را انجام دهید به عنوان مثال شما می توانید قایق سواری و یا عکاسی به یاد ماندنی را به ثبت برسانید.

در هنگام قایق سواری می توانید انواع مختلفی از پرندگان و جانوران را مشاهده و از طبیعت اطراف خود لذت ببرید. شما در هنگام گشت و گذار در این منطقه باید حواستان به طبیعت اطراف باشد تا هیچگونه لطمه به محیط زیست و جانوران ایجاد نکنید.

جنگل حرا قشم

غار نمکدان

در قشم جاذبه های دیدنی بسیار زیادی وجود دارد که به شما توصیه می‌کنیم که قطعاً به این مکان سفر کنید، چون یکی از جاذبه های گردشگری که تمام مسافران پس از بازدید آن تعریف می کنند غار نمکدان است. این غار در فاصله ۹۰ کیلومتری از شهر قشم وجود دارد که مجموعه ای از زیبایی را به خود اختصاص داده و دارای رگه های سفید نمک در بدنه کوه زیبایی را چند برابر کرده است.

غار نمکی در فاصله دو کیلومتری از ساحل جاده همجوار وجود دارد و شما برای پیاده روی و گردش از طبیعت می توانید این غار را انتخاب کنید. در کف این غار جریان‌هایی از آب و نمک را میتوانید مشاهده کنید که منظره را چند برابر فوق العاده کرده است. در مقابل این غار یک حوضچه طبیعی به رنگ سفید وجود دارد که آب این غار در درون آن ریخته می شود. این چشمه در تمام سال جریان دارد.

رسوباتی که از این غار نمکی ایجاد می‌شود حاوی ترکیبات اکسید آهن و هماتیت است. در سقف بالایی این غار یک ساختار زیبایی وجود دارد و توسط قندیل های بلورین اشکال مختلفی را می توانید مشاهده کنید. نمک هایی که از این غار استخراج می‌شود خاصیت دارویی بسیار زیادی دارند که در زمینه طب سنتی به ویژه برای ورزشکاران حرفه‌ای توصیه می شود.

پیشینه ۶۰۰ میلیون ساله !!!

بررسی ها و تحقیقاتی که توسط دانشمندان به دست آمده نشان می‌دهد که سن نمک های این منطقه به پیش از دوره ای کانبرین که تقریبا به ۵۷۰ میلیون سال پیش است، بر می گردد. در گذشته این نمک ها به صورت یک لایه بودند ولی به مرور زمان و بر اساس شناور شدن وزن انها نیز تغییر کرد.

بیشتر بخوانید  جاذبه های گردشگری اصفهان

آب و هوای این منطقه گرم و خشک می باشد که بارندگی بسیار کمی دارد. از این رو شما باید در فصل‌های خاصی به این غار سر بزنید. ارتفاع غار حدود ۳۴۰ متر و قطر آن هفت کیلومتر می باشد. شکل این غار کمانی و خمیده است که دیواره های رنگارنگ با لایه های مختلفی دارد. این غار در سال ۹۰ در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

غار نمکدان

سد گوران قشم

جزیره قشم یکی از جزیره های زیبای استان هرمزگان می باشد که یکی از جاذبه های دیدنی تاریخی آن به نام سد گوران قشم می باشد. سد گوران قشم در ۷۸ کیلومتری جزیره وجود دارد. شما می‌توانید در این سطح تفریحاتی نظیر قایق سواری و ماهیگیری را امتحان کنید.

سد دره در دوران پهلوی ساخته شده که پس از آن تغییرات زیادی را به خود دیده است. این سد یکی از قدیمی ترین سدهایی است که در قشم ساخته شده و امروزه به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. به یکی از جاذبه های گردشگری جذاب تبدیل شده که سالانه حجم زیادی از گردشگران برای بازدید به این منطقه سفر می کنند. در اطراف این سد جاذبه های زیبا و تاریخی از جمله جنگل حرا که سر پوشیده از جنگل و گیاهان متفاوتی است وجود دارد.

سد گوران قشم

دره تندیس قشم

دره تندیس قشم یکی از جاذبه های گردشگری در این منطقه می باشد که ظرافت و شگفتی بی‌نظیری دارد. این دره یکی از جذاب ترین دیدنی های جزیره قشم است که در ۵ کیلومتری ساحل جنوبی و بعد از روستای برکه خلف می باشد. این دره در چندین میلیون سال پیش پس از فرسایش طبیعت ایجاد شد که سطح آن از ترک های گلی پوشیده شده است.

در این دره پر از مجسمه های مرموز با قدمت بسیار طولانی وجود دارد که در بخش جنوبی جنگل حرا واقع شده است. این دره قبلا دریا بوده و انواع ماهی ها و آبزیان زیادی در لای شکاف ها زندگی می کردند. دره تندیس قشم از نظر ساختار شبیه دره ستارگان با وسعت و تراکم زیاد است.

دره تندیس یکی از مهم ترین جاذبه های گردشی قشم می باشد. از اشکال مختلفی توسط باد و باران در طی میلیون ها سال پیش ایجاد شد. این دره حس و حال بسیار بالایی دارد. برای عکس گرفتن عکاسان بسیار مناسب می باشد. ما به شما توصیه می کنیم برای داشتن عکس جذاب می توانید این دره را امتحان کنید.

یکی از مزایایی که در این منطقه وجود دارد خرید سوغات و صنایع دستی از بومیان این منطقه می باشد. شما می توانید صنایعی از جمله صدف و خوراکی های خوشمزه را در این منطقه خریداری کنید‌. اقامت در این دره وجود ندارد. اما شما می‌توانید برای تماشای آسمان و لذت بردن از اطراف برای چند روزی چادر بزنید.

۵/۵ - (۲ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *