چابهار یکی از استان‌های جنوبی در سیستان و بلوچستان است که بسیار نزدیک به اقیانوس هند می باشد. مکان بسیار مناسبی برای افرادی می باشد که قصد خرید به صورت عمده را دارند، در نتیجه علاوه بر اینکه شما می توانید در این شهر انواع مختلفی از کالاها را با کیفیت مناسب خریداری کنید، می توانید سوغاتی های بسیار خوبی را نیز برای خود تهیه کنید که دارای قیمت بسیار مناسبی نیز می باشند. در ادامه درباره تور ارزان چابهار و اطلاعات مفید آن با شما صحبت خواهیم کرد.

سوغاتی های چابهار

وقتی به این شهر سفر می کنید حتما سوغاتی های خاصی را برای خانواده و آشنایان خود خریداری می کنید. زیرا این شهر دارای سوغاتی های بسیار زیادی می باشد که به شما توصیه می کنیم که حتما آنها را خریداری کنید که طرفدار پر و پا قرص آن خواهید شد.

یکی از سوغاتی های چابهار، شیرینی لندو می باشد که بسیار معروف بوده و ترکیبات این شیرینی خرما، گندم و کنجد می باشد. نحوه درست کردن این شیرینی به این گونه می باشد که هسته های خرما را گرفته و بعد گندم و کنجد را به آن اضافه کنید و آن را محکم فشار دهید تا کاملا سفت و چسبناک شود و بعد از آماده شدن آن را به روش مختلفی می توانید برش می دهید و استفاده کنید.

سوغاتی دیگر این شهر انواع میگو و ماهی می باشد. با توجه به اینکه این شهر نزدیک اقیانوس هند است و به دریای آزاد راه دارد، باعث شده است که این شهر دارای میگو و ماهی های بسیار تازه باشد. به همین منظور شما می توانید انواع مختلفی از ماهی و میگو را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید. تنوع ماهی در این شهر بسیار زیاد می باشد. در نتیجه افرادی که علاقه بسیار زیادی به انواع مختلفی از ماهی ها دارند، این شهر بهترین مکان برای آنها می باشد.

انواع مختلف ماهی در این شهر شامل قباد، سنگسر، سرخو، حلوا، شوریده، هامون و خیلی از موارد دیگر می باشد و راه انتخاب برای افراد بسیار زیاد خواهد بود. حتما در سفر با تور ارزان چابهار یکی از این ماهی های خوشمزه را میل نمایید.

تور ارزان چابهار

تور ارزان چابهار و سوغاتی های آن

چابهار یکی از شهرهای بندری ایرانی است و تنها شهری می باشد که در کنار اقیانوس قرار دارد. به دلیل اینکه تحت تاثیر بادهای اقیانوسی قرار دارد، همیشه دارای هوای بسیار دلپذیر می باشد. سوغات معروف چابهار بسیار زیاد است، به گونه‌ای که این سوغات شامل خوراکی، صنایع دستی و حتی میوه ها نیز می شود.

شاید برای شما بسیار تعجب آور باشد که میوه نیزه به عنوان سوغاتی شناخته شده می باشد، ولی چابهار به دلیل داشتن میوه های نادر بسیار معروف بوده است. به همین منظور بسیاری از افراد این میوه‌ها را به جای سوغات نیز  در هنگام سفر با تور ارزان چابهار خریداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین هتل های آلانیا

یکی از سوغاتی های معروف این شهر، میوه انبه می باشد که بسیار کمیاب بوده و در تمام فصول یافت نمی‌شود. همچنین فقط در شهرهای خاصی کشت می‌شود، به همین منظور یک میوه با ارزش به شمار می آید. این میوه فقط در شهر چابهار در تمام فصول وجود دارد و شما می توانید آن را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

از دیگر سوغاتی های چابهار، زیتون می‌باشد که از نظر طعم و مزه با زیتون شمال کشور بسیار متفاوت بوده، به همین منظور اگر شما از آن دسته از افراد می باشید که به زیتون علاقه ندارید، به شما پیشنهاد می کنیم که حتما یک بار آن را امتحان کنید و شاهد طعم بی‌نظیر آن باشید.

ادویه چابهار یکی دیگر از سوغاتی های چابهار است که این ادویه در شهرهای دیگر یافت نمی شود. همچنین دارای عطر و کیفیت بسیار بالایی می باشد. به همین منظور اگر شما به شهر چابهار سفر می کنید حتما این ادویه را برای دوستان خود تهیه کنید که بسیار کمیاب می باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای سوغات می باشد.

آشنایی با سوغاتی های چابهار

خوراکی‌های بی‌نظیر چابهار

اگر شما قصد سفر با تور ارزان چابهار را دارید و علاقه زیادی نیز به خوراکی دارید به شما پیشنهاد می کنیم که خوراکی‌های بی‌نظیر چابهار را به هیچ عنوان از دست ندهید، زیرا این شهر تنوع بسیار بالایی را در زمینه خوراکی به خود اختصاص داده است که هر کدام به نوبه خود بسیار خاص و خوشمزه می باشند.

یکی از خوراکی های بی نظیر این شهر، میوه های استوایی آن می باشد که بسیار کم نظیر هستند که از جمله آن می‌توان به موزهای کوچک اشاره نمود که نسبت به تمام موزهای خارجی دارای طعم بسیار خوب و شیرین تری می باشد. اگر اهل شکلات و شیرینی هستید، شهر چابهار بهترین مکان برای شما خواهد بود، زیرا این شهر تنوع بسیار بالایی را در این زمینه دارد و دلیل آن این می باشد که در کنار اقیانوس آرام قرار دارد و همین امر باعث شده است این شهر تنوع بالایی را در زمینه شکلات های خارجی به خود اختصاص دهد.

غذاهای معروف

از خوراکی های دیگر این شهر می‌توان به انواع غذاهای آن اشاره نمود که بسیار معروف هستند. یکی از این غذاها بت ماش می باشد که بسیار قوی و مغذی بوده و از بهترین سبزی های محلی درست شده که در میان افراد چابهار بسیار پر طرفدار می باشد.

این غذا بیشتر در فصل خنک مورد استفاده قرار می گیرد و شباهت بسیار زیادی به دمپختک دارد. برنج و ماش از ترکیبات اصلی این غذا به شمار می آید. بیشتر در رستوران های این شهر مورد استفاده قرار می گیرد و سبزی‌های معطر آن نیز در اسفند ماه برداشت می‌شوند. اگر یک بار آن را امتحان کنید، طرفدار آن خواهید شد.

بیشتر بخوانید  جشن سده چیست ؟

غذای دیگر این شهر تباهگ می باشد که بسیار خوشمزه می باشد. اگر شما مهمان یکی از روستاهای این شهر در هنگام سفر با تور ارزان چابهار باشید، حتما با این غذا از شما پذیرایی خواهد شد. در این غذا گوشت خشک شده را نمک سود می‌نمایند و در آب و نمک می پزند که کاملا به روش جنوب بوده و این غذا را معمولا به همراه برنج سرو می کنند. برای پخت برنج از همان آب ماهی استفاده می کنند که همین امر طعم متفاوتی به آن می دهد.

خوراکی‌های بی‌نظیر چابهار

صنایع دستی منحصر به‌فرد چابهار

صنایع دستی یکی دیگر از سوغاتی های چابهار می باشد که بسیار منحصر به فرد و خاص می باشد. سوزن دوزی یکی از صنایع دستی این شهر می باشد که بسیار قدیمی و کهن می باشد که بیشتر در بین زنان این شهر رواج دارد. این هنر در شهر چابهار به بلوچی دوزی نیز معروف است. به همین منظور به شما توصیه می‌کنیم که وقتی به این شهر سفر می کنید حتما پارچه های سوزن دوزی را خریداری کنید که یکی از بهترین یادگاری های این شهر می باشد. همچنین شما با خرید آن سهم بسیاری در زنده نگه داشتن این هنر خواهید داشت.

حصیربافی یکی دیگر از سرمایه های این شهر می باشد. در میان زنان و مردان بسیار پر رونق می باشد. این صنعت بیشتر در نقاطی از بازار که دارای درختان بسیار زیادی می باشد، رونق دارد. همچنین این صنعت را می‌توان به دو دسته تقسیم نمود که از جمله آن مصرفی و صادراتی بوده که سبد، کیف حصیری، فرش، بادبزن و خیلی از موارد دیگر را می توان از جمله صنایع دستی این شهر نامید.

از دیگر صنایع دستی این شهر سکه دوزی می باشد که بیشتر برای زینت دادن رختخواب ها و همچنین شتر ها بوده که برای مراسم خاص مورد استفاده قرار می گیرد که بسیار جالب و زیبا می باشد.

با توجه به اینکه شهر چابهار عشایرنشین می باشد، به همین منظور سیاه چادر یا پلاس یکی از محصولات بسیار پرکاربرد و پر مصرف در این منطقه می باشد. بافت این چادرها به گونه ای می‌باشد که روی دار مخصوص با استفاده از موی بز به صورت تار و پود بافته می شود. این چادر ها بسیار مقاوم هستند و در برابر سرما و گرما استحکام خوبی را دارند.

صنایع دستی چابهار

بازارهای مناسب خرید سوغاتی چابهار

شما برای خرید سوغاتی در هنگام سفر با تور ارزان چابهار حتما باید به بازارهای متناسب آن مراجعه نمایید تا بتوانید سوغاتی مورد نظر خود را خریداری کنید. از معروف‌ترین بازارهای چابهار، مرکز خرید صدف می باشد که یکی از بازارهای مدرن در شهر چابهار محسوب می‌شود. شما می توانید انواع مختلفی از پوشاک و لوازم خانگی را که دارای کیفیت بالا و برند می باشند را تهیه کنید.

بیشتر بخوانید  مراکز خرید آلانیا

بازار صالحی یکی دیگر از این بازارها می باشد که شما می توانید انواع مختلفی از لوازم برقی، پتو و لوازم آرایشی را که همگی مرغوب هستند را با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

اگر شما قصد خرید ظروف چینی را دارید بهتر است به بازار تیز مراجعه کنید. زیرا این بازار دارای بهترین نوع ظروف‌چینی می باشد. همچنین در این بازار چای و مواد غذایی با بهترین کیفیت به فروش می رسد.

بازار پردیس در این شهر به فروش انواع مختلفی از کالاهای دست دوم و استوک می پردازد. شامل انواع عینک، صندل و خیلی از موارد دیگر می باشد.

بازار فردوسی از دیگر بازارهای تجاری شهر چابهار می باشد. انواع مختلفی از پیرکس، بلور و لوازم خانگی در آن به فروش می رسد.

بازارهای دیگر این شهر کنارک و زرگر می‌باشند که نزدیک پارک بهار قرار دارند. شما می توانید انواع مختلفی از سوغات خود را نیز در آنجا خریداری کنید.

بازارهای چابهار بسیار زیاد می باشند، به همین منظور شما در هر نقطه از شهر که وجود داشته باشید می‌توانید به هرکدام از این بازارها به آسانی دسترسی پیدا کنید.

سوغاتی های ماندگار در تور ارزان چابهار

هنگام سفر با تور ارزان چابهار باسوغاتی های ماندگار بسیار متنوع رو به رو خواهید شد. هر کدام طرفداران بسیار خاص خود را دارا می باشند. در نتیجه تمام این سوغاتی ها به نوبه خود بسیار ماندگار خواهند بود.

از جمله این سوغاتی های ماندگار می‌توان به ظروف سفال اشاره نمود. از قدیمی ترین ظروف می باشند که گذشتگان از آن بسیار استفاده می نمودند. این ظروف در ایران بسیار رواج دارد. به همین منظور انواع مختلفی از آن را می‌توان در شهر چابهار پیدا نمود و به عنوان یکی از ماندگار ترین سوغاتی ها خریداری کرد.

سوغات ماندگار دیگر در این شهر وسایل زینتی است که با دست افراد هنرمند چابهار ساخته می شود. از میان آنها می توان به انواع مختلفی از دستبند و گوشواره اشاره نمود که در میان مسافران بسیار محبوب بوده و مخصوصاً مسافران خارجی بسیار از این وسایل زینتی استقبال می‌کنند.

اگر شما به دنبال یک از سوغاتی های ماندگار در شهر چابهار می گردید، ما به شما تراش سنگ های قیمتی را پیشنهاد می کنیم. دارای انواع سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی می باشد و بعد از جلا و فرم دادن، در انگشترهای قیمتی و بسیاری از موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

گلیم بافی در میان زنان چادر نشین چابهار بسیار رواج دارد. در میان تمام اقشار یکی از جذاب ترین و زیباترین صنایع به شمار می آید. هر شخص با خرید این سوغات ارزشمند می تواند یاد و خاطره و هویت دیرینه را به خوبی زنده نگه دارد.

۵/۵ - (۱ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *