زمان های مناسب برای تور لحظه آخری استانبول

استانبول شهر رویایی و جذاب در منطقه اوراسیایی ترکیه واقع شده است. این شهر در میان مسافران طرفداران زیادی دارد. سوغاتی های استانبول کم نیستند و هر کس مطابق سلیقه شخصی خویش می تواند از این شهر یادگارهای زیبایی برای خود و خانواده و عزیزانش به ارمغان بیاورد. این شهر در میان شهرهای ترکیه زبانزد است و توانسته به دلیل همین شرایط، مسافران زیادی را برای خویش به همراه داشته باشد.

استانبول دارای ویژگی های منحصر به فرد است که در کمتر شهری از ترکیه دیده می شود. سفر به این شهر سفری پر از هیجان و تازگی است، سفر و تفریح در این شهر سرشار از تفریح و پر از لحظه های ناب و به یادماندنی است.

انتخاب سوغاتی از هر جنس و نوع در استانبول سخت نیست، کیف و کفش، انواع ادویه، چای، سفال و هنرهای دستی از جمله رهاوردهای استانبول هستند که برای شما سوغاتی های خوبی محسوب می شوند. استانبول شهر باقلواهای خوشرنگ، هنرهای دستی متنوع است که توانسته جایگاه توریستی و تفریحی خویش را حفظ نماید.

ادویه های معروف استانبول

شما می توانید علاوه بر سفر و تفریح سری به بازار استانبول بزنید و از غرفه های مخصوص ادویه فروشی هم بازدید انجام دهید و خریدی دلچسب انجام دهید.

ابتدا بهتر است اطلاعات لغوی و ترکی خود را در خصوص ادویه ها افزایش دهید تا بتوانید ادویه مورد نظر خود را پیدا کنید. غذاهای ترکیه ای طعم های خاصی دارند که ناشی از ادویه های فراوانی است که در آن ریخته می شود.

انواع ادویه ها

یکی از معروف ترین ادویه ها که در ایران هم طرفداران خاصی دارد، انواع فلفل است. فلفل بایبر یکی از این فلفل های ترکی است که همواره در ادویه فروشی ها به وفور و در ظرف های بزرگ دیده می شود.

یکی دیگر از ادویه های معروف استانبول و سوغاتی های استانبول، فلفل پول بایبر است که در تمام ادویه فروشی ها موجود است. این ادویه مخصوص استانبول بوده و طعم شیرینی دارد. این فلفل در هضم غذا و بهتر شدن شرایط گوارش انسان کمک شایانی می کند، خواب را عمیق کرده و در کاهش قند خون هم موثر است. این ادویه برای انواع خورشت و سالاد و کباب مورد استفاده قرار می گیرد.

سوماق یا سوماک یکی دیگر از ادویه های استانبول است که برای ترش کردن انواع غذاها مورد استفاده قرار می گیرد و در واقع به جای آب لیمو یا سرکه هم بر سفره آورده می شود. گاهی برای ترش شدن سالاد هم مورد استفاده قرار می گیرد و طعم آن را متفاوت می کند. نوع دیگر ادویه، ادویه مخصوص کوفته است که مخلوطی از گشنیز و زیره و فلفل است و برای غذاهای گوشتی مورد استفاده قرار می گیرد.

نعناع ترکی که دارای بوی زیادی بوده و چنان بویش زیاد است که افرادی که از نعنا چندان خوششان نمی آید، هم جذب می شوند. این گیاه بیشتر در کنار سیر مورد بهره برداری قرار می گیرد و همراه آب لیمو و روغن زیتون برای طعم دار شدن گوشت کارایی بیشتری دارد و همراه با خیار و دیگر سبزی های معطر در ماست هم مصرف می شود.

بیشتر بخوانید  بهترین هتل های استانبول

ادویه های معروف استانبول

قهوه ترک، بهترین سوغات استانبول

قهوه یک نوشیدنی جذاب و دوست داشتنی است که مصرف آن در طول هفته موجب تقویت قلب می گردد که ممکن است مصرف زیاد آن موجب بروز خطراتی در بدن انسان گردد. ترک یکی از بهترین نوع قهوه در جهان است که از شدت تلخی ممکن است فرد نتواند آن را بخورد. اما همین قهوه تلخ دارای طرفداران زیادی است که برایش مشتاق هستند.

این قهوه بسیار گران قیمت بوده و نوع درجه یک آن در میان مردم ترکیه مرسوم است. این قهوه موجب افزایش نشاط و شادی در میان مردم شده و به سه شیوه مصرف می گردد . شاید قهوه ترک یکی از بهترین سوغاتی های استانبول باشد که اغلب مردم جهان به دنبال نوشیدن ان هستند. این قهوه به وفور در استانبول یافت می شود. شما با یک بار خوردن قهوه ترک و آشنایی با شیوه دم کردن مناسب آن می توانید یکی از بهترین نوشیدنی ها را در برنامه خود داشته باشید.

قهوه گرمای محفل جوانان و دورهمی های دوستانه است که با شرایط جوامع امروزی و بحران های روحی و روانی، مردم برای آرامش و آسایش به ان نیاز مبرم دارند. بهتر است قهوه به شیوه ای کاملا اصولی و توسط افرادی مجرب دم شود تا بتواند ارزش خویش را حفظ نماید. داشتن دستگاه مناسب برای جوشاندن قهوه از دیگر شرایط بهترشدن قهوه ترک است.

قهوه ترک، بهترین سوغات استانبول

صنایع دستی ترکیه

هنر دست و وسایلی که تلفیقی از عشق و هنر هستند، همواره در میان مردم جایگاه ویژه ای دارند. سوغاتی های استانبول عبارتند از سرامیک و سفال که هنری دیرینه است و همواره در میان ایرانیان نیز جایگاه ویژه ای دارد.

مهم ترین صادرات این کشور را میوه، سبزیجات، خشکبار، پنبه، توتون و غلات تشکیل می دهد و از جمله‌ عمده ترین واردات آن می توان از نفت خام و فراورده های آن، ماشین آلات، مواد شیمیایی و رنگی و آهن و فولاد نام برد.

ظروف سفالی در طرح و رنگ های مختلف مطابق سلایقی که خواسته شده، تولید شده و به دست مصرف کنندگان می رسند. ظروف گاهی لعابدار بوده و طرح و نقشه های متفاوتی دارند. این ظروف اغلب به صورت دکوری در پذیرایی نصب می شوند اما بعضی از ظروف شیک برای استفاده روزمره هم خریداری می شود. رنگ این ظروف می تواند چشم هر بیننده را مجذوب خویش کند.

از دیگر هنرهای دستی مردم ترکیه نساجی و روکاری روی پارچه است که بسیار چشم نواز و دلچسب است. در این هنر از نخ های طلایی رنگ و نقره فام استفاده شده و با سوزن و قلاب ریز روی پارچه کار می شود و برای تزئین و زیباسازی پشتی و مخده مورد نظر بانوان است.

بیشتر بخوانید  زیباترین جزایر جنوب ایران

از دیگر هنرهای دستی می توان ساخت انواع اشیا فلزی را نام برد مانند زیورآلات نقره و میناکاری که اشکال بسیار شیک ودوست داشتنی را پدید می آورند. هنرهایی مانند شیشه گری و حک کردن روی شیشه هم از هنرهای مقبول و پرطرفدار در ترکیه است. حکاکی روی سنگ و ساخت انواع لوازم چوبی مانند پیپ و عصا هم از هنرهای دستی زیبا در ترکیه محسوب می شود.

صنایع دستی ترکیه

صابون های سیاه ترکی

زنان ترکیه، زنانی سفید پوست و زیبارو هستند که نشان از وضعیت جغرافیایی مناسب و ژنتیک و تغذیه مناسب است. این کشور رتبه نخست در تولید لوازم آرایشی و زیبایی دارد اما زنان این کشور چندان به دنبال استفاده از لوازم آرایشی نیستند.

این کشور دارای حمام های مخصوصی است که در آن زنان ترکیه به دنبال روش های طبیعی برای پاک سازی و لایه برداری پوست هستند. این حمام ها در ترکیه جایگاه ویژه ای دارند و در آن از صابون مخصوص و طبیعی استفاده می شود که علاوه بر لطافت پوست، کار لایه برداری پوست را هم انجام می دهد.

این صابون از خاکستر گیاهانی مانند کاهو و برگ درخت نخل تولید می شود. ابتدا برگ ها را زیر نور خورشید خرد می کنند و سپس در داخل ظرفی می جوشانند. باید در دمای ملایم و به مدت زمان کافی جوشانیده شود و سپس روغن نارگیل، هسته نخل، تخم کاکائو و کره به آن می افزایند تا به صابون تبدیل شود.

این صابون لایه برداری عمیقی انجام داده و رنگ پوست را هم روشن می کند، مقدار زیادی ویتامین Aو E را به پوست رسانیده و موجب شادابی و طروات پوست می گردد، در درمان آکنه، شوره و پسوریازیس هم مفید بوده و در درمان این عوارض هم کمک خوبی می کند.

این صابون در بعضی از کشورهای افریقایی در منازل هم تولید می شود اما صابون هایی که در کارخانجات و با نظارت بیشتر انجام می شوند مدت ماندگاری بهتری داشته و خریداران بیشتری هم دارند. صابون های سیاه ترکیه به عنوان بهتریم ماده لایه بردار در حمام های معروف ترکیه برای بانوان جهت زیبایی و طراوت پوست مورد بهره برداری قرار می گیرند.

صابون های سیاه ترکی

بهترین سوغاتی استانبول، باقلوا

باقلوا خوشمزه ترین و شیرین ترین دسر مردم ترک به ویژه مردمان استانبول است. تمام مسافران تمایل به این شیرینی دوست داشتنی دارند. باقلوای ترکیه انواع متعددی دارد که هریک دارای ترکیبات خاصی هستند و مردم طبق سلیقه های خود خریداری می کنند.

انواع باقلواهای ترکی

نوعی از این باقلوا عبارت است از باقلوا سوتلونوریه که در آن علاوه بر شکر و گلاب و آرد، مقداری شیر هم مورد استفاده قرار می گیرد تا رنگ مطلوبی به خود بگیرد. فندق را به جای پسته به کار می برند و همین موجب ارزان تر شدن قیمت باقلوا می گردد.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین هتل های آلانیا

باقلوای ترکی بورما نوعی دیگر است که در آن از نوعی خمیر به نام یوفکا استفاده می کنند. مغزپسته و بادام را داخل این خمیر گذاشته و به صورت رول جمع می کنند. پس از آن که شکل ظاهری آن را درست و مرتب کردند روی آن را با کره می پوشانند. سپس داخل یک حرارت ملایم قرار می دهند تا مدتی پخته شود. پس از پخت به صورت لایه های نازک برش می زنند.

نوع دیگر از باقلوا که معروف و خوش طعم است، باقلوای بلبل یواسی است که شکل لانه و استوانه دارد. داخل آن موادی مانند مغز پسته و بادام قرار داده می شود. این باقلوا دارای ظاهری بسیار جذاب و خوشرنگ بوده و به علت تنوع رنگ و مزه در میان مردم و مسافران جایگاه خوبی دارد.

نوع دیگر از باقلوا به نام فیستیکلی شناخته می شود که شباهت زیادی با باقلوای ساده دارد و فقط میزان پسته اش بیشتر است. میزان پسته مصرف شده در ان بسیار زیاد است و رنگ سبزی هم دارد. اصل کلمه فیستسک هم به معنی پسته است که خمیر باقلوا اغشته به پسته شده و سپس برای پخت اماده می شود. این نوع باقلوا اغلب در کنار بستنی خورده می شود تا طعمی دوچندان داشته باشد.

بهترین سوغاتی استانبول، باقلوا

لباس های شیک ترکیه

ترکیه دارای برترین و بهترین برندهای تولید و دوخت انواع لباس زنانه مردانه است. در این میان لباس های شیک و مجلسی زنانه، نما و جلوه بیشتری به خود می گیرند. لباس های مجلسی ترکیه بسیار مجلل و از نوع پارچه های عالی و شیک دوخته می شوند. دارای طرح های مناسب فصل و روز و سال هستند. این لباس ها به قدری جذاب و شیک هستند که در میان مجالس خود را به خوبی نشان می دهند.

خیاطان و ژورنال کاران با در نظر گرفتن نیازهای جوامع امروزی و شرایط مهمانی همیشه و در هر فصلی لباس های شیک را با مدل های بلند و کوتاه، آستین دار و بی آستین با پارچه های شاد و جوان‌پسند دوخته و روانه بازارهای جهان می کنند.

مسافرانی که قصد خرید سوغات و یا لباس شیک و مجلسی دارند، می توانند از بازار و مرکز خریدهای استانبول لباس های جذاب را خریداری کنند. انواع کت و شلوار مردانه با پارچه های مطلوب و مرغوب توانسته در بازار ترکیه و ایران و دنیا جایگاه خود را محفوظ بدارد.

شیوه دوخت عالی، قواره مناسب و خیاطی خوب و مدل های متنوع از ویژگی های لباس های برند ترکیه است. لباس های کودکانه، انواع لباس نوزاد و بچگانه، کاپشن ها و لباس ها با بهترین و عالی ترین الیاف در میان لباس های ترکیه دیده می شود.

به این مطلب چه امتیازی میدی ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *