هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

آنتالیا شهری در ترکیه، کشور آسیای اروپایی با آب و هوای سردسیر است. بخش بزرگی از این کشور آسیایی و بخش کوچک اما مهمی از آن اروپایی محسوب میشود. در ادامه میخواهیم درباره هزینه سفر به آنتالیا اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

این کشور یکی از محبوب ترین مقصد های سفر در بین مردم کشورمان است. ترکیه و ایران در یک خط مرزی به طول تقریبی پانصد کیلومتر مشترک هستند اما بیشتر این خط مرزی را مناطق کوهستانی سرد سیر و صعب العبور تشکیل می دهد. این خط مرزی نسبتا بلند سه گذرگاه اصلی دارد که هر سه در استان آذربایجان غربی هستند. دروازه مرزی بازرگان، دروازه مرزی رازی که به علت امکان سفر با قطار بین مردم بسیار محبوب است و دروازه مرزی سرو که به شهر ارومیه نزدیک است. این مرزها هر سه برای سفر زمینی به ترکیه با توجه به دلیل سفر و مقصد دقیق سفر شما مناسب هستند. اما راه بهتری هم وجود دارد و آن هم سفر هوایی به ترکیه است.

ترکیه حدود بیست و چهار فرودگاه بین المللی غیر نظامی دارد که هر یک از آنها از لحاظ امکانات با اکثر فرودگاه های مدرن و مهم جهان با تقریب کمی برابری میکند. از این رو شما برای سفر به هر یک از شهر های ترکیه که مایل باشید یک پرواز مناسب در انتخاب های خود خواهید داشت.

هزینه سفر به آنتالیا

اگر قصد سفر به آنتالیا را دارید تا انتهای این مطلب با من همراه باشید چرا که قصد دارم اطلاعات مفیدی درباره سفر به آنتالیا در اختیار شما قرار دهم. همچنین میخواهم هزینه های سفر به آنتالیا را مورد بررسی قرار دهم. بخشی از سواحل مدیترانه در غرب ترکیه به شهر آنتالیا مختص میشود که دلایل متعددی وجود دارد که این شهر انتخاب افراد زیادی به عنوان مقصد یک سفر تفریحی باشد.

یکی از این دلایل جاذبه های تاریخی آن است. دلیل دیگر وجود آب و هوای معتدل مدیترانه ای که دلچسبی آن خود به تنهایی میتواند انگیزه ی یک سفر باشد. البته از سرمایه گذاری هایی که ترکیه برای جذب توریست در این شهر زیبا انجام داده نیز نمیتوان به سادگی چشم پوشی کرد.

وجود هتل های شیک و بسیار مجلل، امکانات رفاهی که در منطقه بی نظیر است به همراه قیمت مناسب آنها البته در مقایسه با استاندارد جهانی، تمام این موارد باعث شده تا همواره گردشگران بی شماری از ایران مایل باشند به آنتالیا سفر کنند و تعطیلات خود را در آنجا بگذرانند.

اگر شما بخواهید با هواپیما به آنتالیا سفر کنید دو گزینه پیش روی خود دارید. اول پرواز مستقیم ترک که در فرودگاه آنتالیا مینشیند. دوم پرواز ایرانی که در شهر اسپارتا و یا دنیزلی فرود می آید. بدیهی است انتخاب هر یک از این پروازها مستقیما بر روی هزینه های سفرتان تاثیر گذار است.

هزینه سفر به آنتالیا چقدر است؟

بهترین زمان سفر به آنتالیا

برای انتخاب بهترین زمان سفر به آنتالیا لازم است اطلاعات بیشتری از وضعیت آب و هوایی و همچنین پیک دریافت توریست این شهر داشته باشید. مثلا اگر شما انسان درونگرایی هستید و قدم زدن در سکوت ساحل را میپسندید مشخصا بهتر است زمانی به آنتالیا سفر کنید که خلوت تر است. اما اگر شما به فروشگاه های شلوغ و هیاهو شهر علاقه دارید و از گشت و گذارهای گروهی لذت میبرید تعطیلات برای شما بهترین گزینه است.

بیشتر بخوانید  جاذبه های گردشگری وان

اگر شما جز دسته اول هستید پیشنهاد میکنم در ماه های ژوئیه، اوت و ژوئن فکر این سفر را از سر خود بیرون کنید. به جای آن در ماه نوامر برنامه یک سفر کامل به آنتالیا را بریزید. البته باید بدانید که نوامر یکی از ماه های سرد آنتالیا است. مورد دیگری که میتوانید زمان سفر خود را بر اساس آن تایین کنید برگزاری فستیوال ها و گردهمایی هاست. باید بدانید که آنتالیا برای هر فصل فستیوال های جذابی برای اجرا و ارائه در نظر دارد. بررسی هر یک از این فستیوال ها و چک کردن آب و هوا آنتالیا در زمان وقوع فستیوال میتواند معیار مهمی برای تصمیم گیری شما درباره بهترین زمان سفر به آنتالیا باشد.

کی بریم آنتالیا ؟

اجازه دهید منظورم را با بیان یک مثال واضح تر بیان کنم، فرض کنید سلیقه آب و هوایی شما، معتدل بهاری باشد؛ در این صورت بهترین زمان سفر به آنتالیا برای شما ده اسفند تا ده خرداد است. در این محدوده زمانی شما هنوز به گرمای مدیترانه ای نرسیده اید. علاوه بر آن از سرمای زمستانی نیز فرار کرده اید.

اکنون که زمان مناسب از نظر آب و هوایی را طبق سلیقه خود مشخص کرده اید برای تصمیم دقیق تر فستیوال های بهاری را بررسی کنید. آنگاه اگر شما انسان برون گرا و شلوغی پسند هستید دقیقا زمان فستیوال ها به آنتالیا سفر کنید. اما اگر درون گرا هستید و هدفتان از سفر آرامش و گردش در طبیعت است تاریخ سفر را طوری برنامه ریزی کنید که قبل از شروع فستیوال بلیط برگشت داشته باشید یا بعد از اتمام فستیوال بلیط رفت داشته باشید.

بهترین زمان سفر به آنتالیا

هزینه های قبل از سفر به آنتالیا

سفر به آنتالیا تصمیمی است که برای آن نباید تعلل کنید. در واقع اگر شما قصد سفر به یکی از شهرهای ترکیه را داشته باشید آنتالیا میتواند یکی از گزینه های اصلی در بین انتخاب های شما باشد. میپرسید چرا ؟

خب دلایل زیادی برای این حرف وجود دارد یکی از این دلایل این است که شما با بودجه های مختلف میتوانید به این شهر زیبا سفر کنید. مثلا میتوانید با انتخاب زمان خلوت و هتل های ارزان تر یک سفر مقرون به صرفه را داشته باشید. یا اینکه با انتخاب یک فستیوال لوکس بین المللی و یک هتل لوکس از یک سفر بی نظیر با امکانات در حد استاندارد جهانی لذت ببرید.

راجع به هزینه های قبل از سفر به آنتالیا باید بگویم چون برای سفر به ترکیه نیازی به اخذ ویزا نداریم اگر شما گذرنامه معتبر دارید که تاریخ آن نگذشته باشد قبل از سفر هزینه دیگری نخواهید داشت. اما اگر هنوز گذرنامه دریافت نکرده اید هزینه های قبل از سفر شما به مواردی که برای گذرنامه باید پرداخت کنید محدود میشود.

موضوع دیگری که در ادامه به آن خواهم پرداخت راه های دیگر سفر به ترکیه است. اگر برایتان جالب است که بدانید به غیر از پرواز راه های دیگری نیز برای رسیدن به آنتالیا وجود دارد با من در ادامه این مطلب همراه باشید.

هزینه سفر به آنتالیا با ماشین

سفر با آنتالیا با ماشین شاید برای خیلی از افراد جذاب باشد. اما اینکه بخواهید با اتومبیل شخصی خود از مرز کشور خارج شوید خود مستلزم مقدماتی است. تهیه مدارکی مثل گواهینامه بین‌المللی یک ساله، پلاک بین‌المللی، دفترچه یا کارت مالکیت خودرو، برچسب IR و CD، کاپوتاژ یا همان مجوز خروج از کشور و بیمه ۱۰ روزه خودرو از این مقدمات است. اقدام دیگری که باید انجام دهید بررسی مسیر و برآورد هزینه بنزین است.

بیشتر بخوانید  بهترین اقامتگاه های بوم گردی کیش

مورد مهم دیگری که در سفر با خودرو شخصی به آنتالیا باید مورد توجه قرار دهید برنامه ریزی زمانی سفرتان است. چرا که در سفر به آنتالیا با ماشین شخصی دیگر لیدر وجود ندارد که خیالتان از برنامه ریزی های زمانی و ترنسفرها راحت باشد. در حقیقت همه چیز گردن خودتان است. اما با تمام این مسائل هنوز هم سفر به آنتالیا با ماشین برای خیلی از افراد جذاب است. چرا که دیگر لازم نیست نگران زمان بندی برنامه ریزی های تور باشند. میتوانند هر کجا که دلخواهشان بود توقف داشته و از مسیر سفر نیز نهایت لذت را ببرند. این همان ویژگی ای است که ممکن است هر شخص را به انجام این سفر راغب کند یا اینکه وسوسه تجربه آن حتی برای یک بار هم که باشد را در سرمان بیاندازد.

هزینه سفر به آنتالیا با ماشین

هزینه سفر به آنتالیا با اتوبوس

برای سفر زمینی به آنتالیا غیر از ماشین شخصی که البته دردسر های خاص خود را دارد راه دیگر سفر با اتوبوس است. این نوع سفر علاوه بر مقرون به صرفه بودن با توجه به راحتی و امکاناتی که این روزها اتوبوس ها در اختیار مسافران قرار میدهند طرفداران بسیاری دارد. مشخصا قیمت بلیط اتوبوس به آنتالیا نسبت به هزینه های خروج ماشین شخصی از مرز و هزینه های بنزین میزان بسیار پایینتری است.

ضمن اینکه هنگام سفر با اتوبوس نیز به راحتی میتوانید از جذابیت های مسیر لذت ببرید. نگران خستگی از رانندگی نیز نباشید. ضمن اینکه اگر فقط کمی جمع گرا باشید مسیر سفر به آنتالیا با اتوبوس میتواند برایتان لحظات شاد و خاطره انگیزی بشود.

مورد جذاب دیگری که راجع به سفر به آنتالیا با اتوبوس وجود دارد این است که تقریبا ظرفیت تمام اتوبوس هایی این مسیر را میروند حدود بیست و پنج نفر است. این یعنی به علت کم تعداد بودن ظرفیت اتوبوس اگر بتوانید یک سفر گروهی همراه دوستان و آشنایان خود ترتیب دهید این سفر یکی از به یاد ماندنی ترین سفرهای عمرتان خواهد بود.

هزینه سفر به آنتالیا با اتوبوس

هزینه سفر به آنتالیا با هواپیما

اکنون که سفر به آنتالیا را با ماشین شخصی و اتوبوس مورد بررسی قرار دادیم برگردیم به محبوب ترین نوع سفر به ترکیه و همچنین شهر آنتالیا که همان سفر به آنتالیا با هواپیما است. قیمت بلیط هواپیما آنتالیا بستگی به کلاس بلیط، شرکت هواپیمایی و زمان خرید بلیط دارد و نرخ ثابت و مشخصی ندارد.

هزینه سفر به آنتالیا با هواپیما علاوه بر هزینه بلیط رفت و برگشت، شامل هزینه عوارض خروج از کشور و هزینه ترنسفر نیز میشود. البته اگر شما از طریق تور هم به آنتالیا سفر نکنید باز هم از طریق رزرو اکثر هتل ها میتوانید هزینه ترنسفر به هتل و برگشت آن را پرداخت نکنید. چرا که اکثر هتل ها این کار را جزو خدمات خود برای شما انجام میدهند. اما به هر حال شماهزینه آن را به صورت پنهان بین هزینه های اقامت به هتل خود پرداخت کرده اید.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین رستوران های استانبول

این سه مورد از هزینه ها که بیان شد صرفا جزو هزینه سفر به آنتالیا با هواپیما محسوب میشود. بقیه هزینه های سفر مثل هزینه های اقامت در هتل، هزینه غذا، هزینه رفت و آمد ها و جابجایی جزو هزینه هایی است که بین انواع سفر به آنتالیا مشترک بوده و به هر حال باید پرداخت شود.

هزینه سفر به آنتالیا با هواپیما

قیمت هتل و غذا

قیمت هتل و غذا در آنتالیا یکی دیگر از موارد از هزینه های شما برای این سفر است. بررسی هتل ها و مقایسه قیمت آنها نسبت به امکاناتی که ارائه میدهند و یافتن یک هتل ارزان آنتالیا به شما کمک میکند تا سفر مقرون به صرفه ای داشته باشید.

برای این کار پیشنهاد میشود قبل از سفر لیست هتل های دارای ظرفیت خالی را برای تاربخ سفر خود چک کنید. امکانات هر هتل را جداگانه بررسی کنید. برای خود مشخص کنید استفاده از کدام یک از این امکانات برای شما در اولویت است و استفاده از کدامشان اهمیت چندانی برایتان ندارد. در نهایت قیمت های دقیق را از سایت هتل یا به صورت تلفنی مقایسه کنید.

حالا به سادگی قادر خواهید بود کمترین قیمت در مقابل بیشترین امکانات یک هتل را تشخیص دهید و همان را رزرو کنید. این دقیقا همان مسیری است که شرکت های مسافرتی برای ارائه یک تور کامل اما مقرون به صرفه به شما طی میکنند. اما باید این موضوع را مدنظر قرار دهید که در این بررسی هیچ گاه انتخابتان قیمت ارزان با کیفیت پایین نباشد. چرا که تجربه بدی از سفر برایتان به همراه خواهد داشت. بنابراین در بررسی های خود بالا یا پایین بودن قیمت ها را نسبی در نظر بگیرید. تناسب قیمت با کیفیت مهم ترین عامل برآورد قیمت در سفر است.

آشنایی با خیابان های معروف آنتالیا

هزینه تفریح و خرید

با توجه به رقابت شرکت های مسافرتی و همچنین رقابت هتل ها سفر ارزان به آنتالیا رویای دست نیافتنی ای نمیتواند باشد اما همان طور که قبلا هم گفته شد ارزان بودن یک سفر مفهومی کاملا نسبی است .

شما برای اینکه بتوانید سفر ارزانی به آنتالیا تجربه کنید بهترین راه استفاده از خدمات تور های مسافرتی است چرا که متصدیان اجرا این تورها تمام راه های کم کردن هزینه های یک سفر را بلد هستند بدون اینکه تفاوت چشمگیری در کیفیت سفر شما ایجاد شود مثلا چون دفعات زیادی رزرو هتل انجام میدهند مجموعه اقامتی برای این شرکت ها تخفیفات و آفرهای جذابی در نظر میگیرد و همین تخفیفات هزینه های سفر شما را به شکل غیر مستقیم کم خواهد کرد همین تخفیفات برای اماکن تفریحی نیز وجود خواهد داشت و این یکی از دلایل ارزان تر بودن تورها نسبت به سفر با برنامه ریزی شخصی است.

یکی دیگر از راه هایی که میتوانید سفر ارزان به آنتالیا داشته باشید این است که زمانی به آنتالیا سفر کنید که پیک جذب پایینتری دارد یعنی وقتی تعداد مسافر به این شهر کم باشد هزینه تفریح و خرید در آنتالیا نیز به پایین‌ترین حد خود میرسد .

به این مطلب چه امتیازی میدی ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *