در مورد آشنایی کامل با جزیره کیش باید بیان نمود که یکی از قدیمی‌ترین جزیره‌ها در خلیج فارس بوده که بسیار زیبا می‌باشد. به همین منظور طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است. این جزیره مانند جزیره‌های خارجی بسیار زیبا می باشد. به همین منظور شما با هزینه‌های بسیار کم می‌توانید یک مکان دیدنی را مشاهده کنید و از آن لذت ببرید. نام قدیمی این جزیره قیس بوده و امروزه مردمان قریمی شاید آن را با این نامه بشناسند.

در این جزیره، شما هم می‌توانید به تفریحات آبی بپردازید و همچنین از مکان‌های تاریخی آن دیدن کنید. هر کدام به نوبه خود بسیار جذاب می باشند. تمام امکانات به کار رفته در این جزیره از نوع بهترین‌ها می‌باشند که آن را تبدیل به یک جزیره بسیار لوکس و شکیل نموده است. همچنین این جزیره دارای آرامش خاصی می‌باشد که شما می‌توانید ساعت‌ها بدون دغدغه و فکر، وقت خود را در آنجا سپری نمایید.

این جزیره از نظر موقعیت جغرافیایی نیز بسیار مناسب برای تمام افراد می‌باشد. به دلیل داشتن آب و هوای بسیار مناسب در فصل‌های زمستان بهترین گردشگران را در این فصل به خود اختصاص داده است. این جزیره به قدری زیبا می‌باشد که گردشگران خارجی نیز هر ساله به آنجا سفر می‌کنند. قطعا از دیدن آن شگفت زده می‌شوند و برای خود خاطرات زیبایی را به وجود خواهند آورد که در نوع خود جزو بهترین‌ها خواهد بود. در نتیجه اگر به دنبال یک سفره بسیار مناسب برای خود می‌باشید ما این جزیره را برای شما پیشنهاد می‌کنیم.

آشنایی با تاریخچه جزیره کیش

از تاریخچه‌ی جزیره کیش تا زمان پیش از اسلام اطلاعات دقیق و مشخصی وجود ندارد. ولی پیدایش این جزیره از یک پدیده زمینی بوده به این صورت که زمانی که صفحات قاره در حال حرکت و فشار آوردن به یکدیگر بوده‌اند. شبه جزیره عربستان همراه با قاره آفریقا نیز درحال حرکت بودند که از آن جدا شده و به قاره آسیا پیوسته است. بر اثر این فشار رشته کوه زاگرس که در بخش از فلات ایران قرار دارد شکل گرفته و جزیره کیش به وجود آمد.

این جزیره از همان ابتدا مکان بسیار مناسبی برای مرجان‌ها و سایر آبزیان بوده زیرا بر اثر پایین رفتن جزیره در عمق کمی از آب و نور زیاد این شرایط برای آبزیان بسیار فراهم شده است. دلیل اصلی انتخاب کیش به عنوان محل سکونت می‌توان به داشتن آب شیرین و همچنین یک طرفه بودن آن اشاره نمود که شرایط مناسبی را برای امرار معاش به وجود آورده است. همه این موارد باعث شکل گرفتن این جزیره شده است. طبق گفته‌های نیار خوس که از طرف اسکندر مامور شده است که اطلاعاتی در رابطه با این جزیره کسب کند. در قدیم جزیره کیش دارای بوستان و نخلستان‌های زیادی بوده است.

آشنایی با تاریخچه ی جزیره کیش

آشنایی کامل با جزیره کیش؛ موقعیت جغرافیایی

برای دانستن موقعیت جغرافیایی کیش باید بیان کنیم که این جزیره تفریحی در شهرستان بندر لنگه که در هرمزگان و جنوب ایران که در خلیج فارس بوده می‌باشد. این جزیره به دلیل قرار داشتن در منطقه آزاد تجاری مرکز تفریحی و همچنین گردشگری هتل‌های بسیار زیاد را به خود اختصاص داده است.

بهترین هتل های کیش

جزیره کیش جزو سومین مکان پر بازدید در میان گردشگران به شمار می‌آید. دلیل آن داشتن تنوع بسیار زیاد این جزیره از نظر تفریح و گردش می‌باشد. این جزیره در ۱۹ کیلومتری از سرزمین ایران قرار دارد و به شکل بیضی بوده که مساحت آن ۹۱ کیلومتر مربع و محیط آن ۴۰ کیلومتر می‌باشد.

بیشتر بخوانید  زیباترین جزایر جنوب ایران

در امتداد این ساحل صخره‌های مرجانی و جزایر کوچک بسیار زیادی وجود دارند. این جزیره در امتداد خط ساحلی خلیج فارس وجود دارد. سطح جزیره کاملاً صاف بوده و فاقد کوه و یا حتی تپه‌های بلند می‌باشد. همچنین فرودگاه بین‌المللی کیش نیز در مرکز آن و بالاتر از سطح دریا ساخته شده است. جزیره کیش به هیچ عنوان دارای رودخانه‌های دائمی نمی‌باشد. اما تعداد زیادی از منابع آب شیرین زیرزمینی در این جزیره وجود دارد. مسافت کیش تا تهران از راه هوایی، ۱۰۵۲ کیلومتر، تا بندرعباس ۲۵۳ کیلومتر و تا بندر لنگه ۹۰ کیلومتر می‌باشد. همچنین نزدیکترین بندر ایران به جزیره کیش، بندر آفتاب بوده که با این جزیره ۱۳ کیلومتر فاصله دارد.

آشنایی کامل با جزیره کیش؛ موقعیت جغرافیایی

آشنایی کامل با جزیره کیش؛ آداب و رسوم

افراد زیادی هستند که در مورد آداب و رسوم مردم کیش و فرهنگ آن بسیار کنجکاو هستند. زیرا جزیره کیش به دلیل ارتباط زیادی که با فرهنگ‌های مختلف دارد، دارای آداب و رسوم زیادی نیز خواهد بود.

فرهنگ بومی این جزیره از لحاظ نژاد، زبان و مذهب بسیار تفاوت دارد. در طول سال‌های زیادی این گروه‌ها در صلح و صفا در کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و از لحاظ فرهنگی به یکدیگر بسیار نزدیک شده‌اند. ولی قطعا هر کدام از آن‌ها دارای آداب و رسوم‌های مخصوص خود هستند.

یکی از آداب و رسوم زندگی مردم کیش، مراسم زار بوده که ریشه آن به اتیوپی و یا همان حبشه برمی‌گردد. به گونه‌ای که برخی از مردم اتیوپی بر این باورند که زار از ارواح خبیثه می‌باشد و در مکان‌های مرطوب مانند رودخانه و چشمه‌ها قرار دارد. گاهی می‌تواند به جسم انسان‌ها ورود کند و بیماری‌هایی را برای او به وجود آورد. به همین دلیل رقصی به نام زار در کیش وجود دارد که از نظر مردم آن برای درمان بیماری‌ها به کار می‌رود.

دیگر آداب و رسوم

یکی دیگر از آداب و رسوم که در جزیره کیش وجود دارد و بسیار جالب و عجیب می‌باشد، مراسم اهل حورا بوده که این نامه به کسانی که گرفتار بادهای اهریمنی و سنگین شده‌اند نسبت داده می‌شود که می‌توانند افراد بسیاری را بیمار کنند. به همین منظور برای رهایی از مشکلات ناشی از این بادها باید پیش مادر یا پدر باد مورد نظر رفت و مراسمی را انجام داد تا باد مورد نظر از بدن افراد خارج شود.

یکی دیگر از آداب و رسوم در این جزیره هرس کردن درختان لور بوده که تبدیل به یکی از آداب و رسوم‌های مهم این جزیره شده است. زیرا مردم محلی معتقدند که هرس کردن درختان لور مانند قطع کردن دست است و اگر با اره انجام شود درد زیادی به درخت وارد می‌شود و باعث خشک شدن آن خواهد شد. به همین رو بهترین تصمیم افراد جزیره برای هرس کردن درختان لور استفاده از تبر می‌باشد.

بیشتر بخوانید  بهترین هتل های کیش


آداب و رسوم مردم کیش

آشنایی کامل با جزیره کیش؛ جاذبه‌های گردشگری

امروز سفرهای خارجی هزینه بسیار زیادی دارند و از طرفی هم نمی‌توان به سفر نرفت. به همین منظور شما می‌توانید سفرهای داخلی را جایگزین سفرهای خارجی کنید که جزیره کیش یکی از بهترین آن‌ها خواهد بود.

جاذبه‌های کیش بسیار معروف و متنوع هستند. در نتیجه شما می‌توانید انواع تفریحات کیش و سرگرمی‌ها را در بالاترین سطح و کیفیت در این جزیره پیدا کنیم و ساعات خوشی را برای خود و خانواده به وجود آورید.

یکی از جاذبه‌های دیدنی این جزیره دره پرتغالی‌ها می‌باشد که در منطقه شمالی کیش قرار دارد. یکی از جاهای دیدنی کیش به شمار می‌آید. علت نام‌گذاری آن به این دلیل بوده که پرتغالی‌ها در این مکان سکونت داشته اند. به دلیل سرازیر شدن آب‌های سطحی به این بخش آن را تبدیل به یک منطقه سرسبز و زیبا نموده که هرساله بسیاری از گردشگران را به خود جذب می‌نماید.

این دره دارای درخت‌های کهن‌سال انجیر بوده که به نوبه خود بسیار جذاب می‌باشد. همچنین درخت‌ها مجموعه تفریحی با فضای خاص و امکانات رفاهی از جمله آلاچیق، رستوران، سرویس بهداشتی و بسیاری از موارد دیگر را ایجاد نموده است.

جاذبه های معروف

از دیگر جاذبه‌های دیدنی جزیره کیش موزه خلیج فارس بوده که یکی از مکان‌های ارزشمند و جاهای دیدنی کیش به شمار می‌آید. معماری آن شبیه یک صدف بوده که بسیار شگفت انگیز می‌باشد و وقتی شما به داخل این موزه می‌روید، شگفتی آن چندین برابر خواهد شد.

از دیگر جاذبه‌های معروف جزیره کیش می‌توان به قلعه جنی اشاره نمود. در نگاه اول، شما شاهد یک بنای معمولی و قدیمی هستید که دارای فضای مستطیل شکل و دو طبقه می‌باشد که به جا مانده از بناهای تاریخی بوده است. این قلعه در گذشته به عنوان پاسگاه و محل خدمت سربازان استفاده می‌شده است. ولی با اتفاقات عجیب غریب و مشاهده جن، این مکان تخلیه شده است.

خانه اعیانی نیز در جزیره کیش وجود دارد که این خانه خشتی و آجری بوده به همین منظور بهتر است بعد از گردش و تفریح در خیابان‌های مدرن حتما سری به این مکان نیز بزنید که خالی از لطف نخواهد بود. این خانه‌ها بسیار بزرگ می‌باشند و دارای قدمت بالایی نیز هستند.

آشنایی کامل با جزیره کیش؛ جاذبه‌های گردشگری

آشنایی کامل با جزیره کیش؛ آب و هوا

کشور ایران به طور کلی دارای ۴۹ اقلیم متفاوت می‌باشد. آب و هوای کیش در اقلیم آب و هوای گرم و مرطوب قرار دارد. دارای هوای بسیار گرم می‌باشد و جالب است بدانید که میانگین دمای هوا در این جزیره در طول سال حدود ۲۷ درجه سانتیگراد خواهد بود.

میزان بارش در جزیره کیش بسیار کم بوده ولی با این وجود دارای آب و هوای به شدت مرطوب می‌باشد و علت آن وجود دریای خلیج فارس و تابش نور خورشید به صورت عمود بوده در نتیجه میزان تبخیر آب در این منطقه زیاد می‌باشد.

بیشتر بخوانید  بهترین سوغاتی های کیش چیست؟

اگر شما قصد سفر به این جزیره زیبا را دارید بهتر است قبل از انتخاب زمان، اطلاعات کلی در رابطه با وضعیت آب و هوای آن داشته باشید تا طبق این اطلاعات بتوانید سفر خود را مشخص کنید. در فصل بهار آب و هوای این جزیره تحت تاثیر بادهای موسمی قرار دارد. از سمت شمال غربی جزیره وزیده می‌شود و شدت آن به صورت ملایم و متوسط بوده در نتیجه باعث متعادل شدن آب و هوا می‌شود.

وقتی به فصل تابستان نزدیک می‌شویم جزیره دارای آب و هوای گرم‌تر خواهد شد. در نتیجه رطوبت نیز بیشتر می‌شود اما به طور کلی فصل بهار، جزیره کیش دارای آب و هوای بسیار مناسبی برای بیشتر گردشگران خواهد بود. در پاییز دما و رطوبت تا حدی در این جزیره کم شود و هرچه به سمت زمستان پیش میرویم آب و هوا متعادل‌تر شده و همچنین دما و رطوبت نیز همزمان کاهش پیدا می‌کند.

اواخر پاییز شما شاهد بارش باران‌های موسمی و سیل‌آسا نیز خواهید بود. در نتیجه با گفته‌های بالا به این نتیجه می‌رسیم که هر کدام از این فصل‌ها دارای آب و هوای متفاوتی می‌باشد که شما می‌توانید هر کدام از آن را برای سفر خود انتخاب کنید.

آشنایی کامل با جزیره کیش؛ آب و هوا

قوانین رانندگی در کیش به چه صورت است؟

رانندگی در هر کشور قوانین خاص خود را دارد شاید برای برخی از افراد این قوانین بسیار خاص باشد مخصوصا اگر شهر به شکل جزیره باشد. اگر شما به جزیره کیش سفر کرده باشید متوجه خاص بودن قوانین آن خواهید شد.

ما در اینجا اطلاعات کافی و جامعی را در مورد قوانین رانندگی در کیش بیان می‌کنیم تا اطلاعات شما جامع‌تر گردد. با رعایت کردن هر کدام از این قوانین سفر امن و راحتی را برای خود به وجود بیاورید در نتیجه رعایت هر کدام از آن‌ها یک مسئله بسیار مهم و حائز اهمیت خواهد بود.

در جزیره کیش چراغ قرمز و سرعت گیر وجود ندارد تا برای رفتن از یک طرف جزیره به طرف دیگر شما به هیچ وجه دچار مشکل نشوید و در اسرع وقت بتوانید به مقصد خود برسید. در کنار خیابان‌ها سرعت مجاز توسط تابلوها نصب شده‌اند در نتیجه شما اصلا نگران سرعت نباشید. همچنین بستن کمربند یکی از قوانین بسیار مهم در این جزیره خواهد بود. عبور از بین خطوط یک قوانین مهم در جزیره کیش به شمار می‌آید.

همچنین در صورتی که قصد تغییر مسیر دارید باید ۱۰۰ متر قبل از رسیدن راهنمای خود را فعال کنید و به کمک آینه بغل مسیر خود را تغییر دهید. به هیچ وجه نباید در هنگام رانندگی با تلفن همراه صحبت کنید و همچنین ریختن آشغال به بیرون از خودرو یکی از قوانین می‌باشد که باعث جریمه ماشین خواهد شد. برخی از سهل انگاری‌ها و رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش به قدری زیاد می‌باشد که جریمه برای آن کافی نبوده و برخی از این جرایم باعث توقف خودرو نیز خواهد شد.

به این مطلب چه امتیازی میدی ؟

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *