بعضی از مردم خرید تور را برای مسافرت جذاب نمیدانند و ترجیح میدهند صفر تا صد برنامه ریزی سفرشان را شخصا انجام دهند، زمان حرکت را مشخص کنند، بلیط رفت به سمت مقصد بخرند، هتل رزرو کنند یا به دنبال اقامتگاه های محلی بگردند و حتی گاهی زمان بازگشت مشخصی نداشته باشند و هر زمان که مایل بودند بلیط برگشت به شهر خود را تهیه کنند. در این مقاله میخواهیم درباره تور ارزان اصفهان و شرایط آن با شما صحبت کنیم. همراه ترنم نورد باشید.

این نوع سفر اگرچه جذاب است اما دردسر های خاص خودش را دارد ، حتی گاهی باعث میشود برنامه ها آن طور که پیش بینی کرده اید پیش نرود ، از طرفی برای این نوع سفر نیاز به منابع مالی و زمان نامحدود دارید، اگر کارمند هستید ، اولین محدودیت شما زمان است . زمان رفت و برگشت سفرتان طبق مرخصی ای که گرفته اید تعیین میشود.

سفرتان را به متخصصان سفر بسپارید

حتی اگر محدودیت ها را در نظر نگیریم و فرض را بر نامحدود بودن منابع بگذاریم باز هم تضمینی نیست در سفری که برنامه ریزی کرده اید همه چیز قابل کنترل باشد و طبق برنامه ریزی شما پیش برود. این یک حقیقت است که چگونگی سفر را باید به یک متخصص سفر بسپارید. عبارت متخصص سفر شاید کمی خنده دار به نظر بیاید اما اینطور نیست.

تکنولوژی فضای مجازی و حمل و نقل سریع باعث شده دنیا کوچکتر به نظر برسد اما در حقیقت دنیا بسیار بزرگ است و حتی در اطرافمان هم چیزهایی پیدا میشود که ندیده ایم و تجربه اش را نداریم و مواجه شدن با چنین مسائلی در سفر ما را سردرگم خواهد کرد و باعث میشود خودمان و اطرافیان مان از سفر لذت کافی نبریم . امیدوارم با این منطق ساده قانعتان کرده باشم که خرید یک تور میتواند تجربه ی جذاب و چهره جدیدی از یک سفر به شما نشان دهد که خیلی لذت بخش است .

اگر قصد سفر به یکی از شهرهای کشورمان را داشته باشید فرقی ندارد بهار باشد یا پاییز، زمستان باشد یا تابستان ، اصفهان در هر فصلی انتخاب مناسبی است. همیشه برای خوش آمدگویی به گردشگران پتانسیل بالایی داشته و دارد اگر بتوانید یک تور با قیمت مناسب بخرید که دیگر با یک تیر دو نشان زده اید.

سفر زمینی به اصفهان

برخی افراد سفر زمینی را ترجیح میدهند ، چون جاده را همیشه بخشی از تفریحات و لذت های سفر میدانند ، اگر با اتومبیل به اصفهان سفر کنید از هر نقطه از ایران که باشید فرقی نمیکند به هر حال بخش زیادی از جاده را به تماشای زیبایی های کویر خواهید نشست. دیگر اینکه شهر ها و روستاهایی که در مسیر تان قرار دارد هر یک جذابیت جداگانه ای برای توقف چند ساعت یا حتی چند روزه دارند. روستای مورچه خورت در نزدیکی شاهین شهر یکی از این مکان ها است که آثار تاریخی ارزشمندی دارد که هر ایرانی خوب است حداقل یک بار از آنها بازدید کند.

تور قیمت مناسب اصفهان

آب و هوای اصفهان

زمستان های اصفهان به سیاق مناطق کویری بسیار سرد است و تابستان ها بسیار گرم ،در واقع بهترین زمان برای سفر به اصفهان فصل های معتدل پاییز و بهار است. تجربه پیاده رو های پوشیده از برگ یا بارانی سی و سه پل بسیار جذاب خواهد بود. البته که اگر قصد سفر بهاری به اصفهان داشته باشید و نوروز را انتخاب کنید باید صبر و حوصله به خرج دهید چون شلوغ ترین فصل گردشگری اصفهان نوروز است.

بیشتر بخوانید  معروف ترین رستوران های دبی

گرچه اصفهان آنقدر جذاب است که گرما و سرما هوا تاثیر چندانی بر انتخاب این مقصد جذاب ندارد اما بهترین ماه سال برای سفری جذاب با تور ارزان اصفهان اردیبهشت ماه است . در این ماه هوا در حد اعتدال است و همینطور از شلوغی ایام نوروز خبری نیست. پس اگر فردی درون گرا هستید و شلوغی باعث آزارتان است حتما ماه اردیبهشت را برای سفر به نصف جهان برنامه ریزی کنید.

آب و هوای اصفهان

میدان نقش جهان، پر طرفدار ترین جاذبه اصفهان

میدان نقش جهان پر طرفدار ترین جاذبه در سفر با تور ارزان اصفهان است اما اینکه این میدان در ابتدا چه بوده جریان جالبی است که به طور خلاصه بیان خواهم کرد.

تا قبل از دوره صفویه باغ و عمارتی با نام نقش جهان در محدوده ای که اکنون میدان و بناهای اطراف آن قرار دارد وجود داشته و اصفهان میدانی قدیمی در نزدیکی این عمارت داشت که بازار را شامل می‌شد. با گذشت زمان و افزایش جمعیت میدان قدیمی ظرفیت شلوغی را نداشت پس عمارت نقش جهان خراب شد و میدانی نو به جای آن ساخته شد که میدان نقش جهان نام گرفت.

در گذر زمان هر دو میدان نو و کهنه خراب شد و میدان نقش جهان که امروز از آن بازدید میکنیم همان میدان شاه است که نام زیبای نقش جهان را به یادگار دارد که نامی برازنده است، چون این میدان مستطیل شکل است که چهار طرف آن را بناهای مهم تاریخی اصفهان احاطه کرده اند.

دیگر جاذبه های میدان نقش جهان

مسجد جامع عباسی یا مسجد شاه (در ضلع جنوبی)، مسجد شیخ لطف‌الله (در ضلع شرقی)، عمارت عالی‌قاپو (در ضلع غربی) و سردر قیصریه (در ضلع شمالی) اگر بخواهیم از زیبایی ها و تاریخچه هر یک از این بناها بنویسیم میتوان به راحتی کتابی در این باب چاپ و عرضه کرد. خواندن این کتاب هر قدر هم خوب و لذت بخش باشد جایگزین سفر نمیشود، هر ایرانی حداقل باید یک روز را در نقش جهان و بناهای اطراف آن بگذراند. مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله و عمارت عالی قاپو را همه میشناسند .

سر در قیصریه در واقع دروازه ورودی بازار اصلی اصفهان است. این بنا شبیه بناهایی در شهر قیصریه ساخته شده است و علت نامگذاری آن هم همین شباهت است. بنای سر در قیصریه شامل دو طبقه است. در گذشته طبقه ای اضافه ای داشته که نقاره خانه بوده و اوقات و ساعات شبانه روز را از طریق طبقه سوم اعلام میکردند.

‌ سر در قیصریه چهار دروازه فرعی، یک در اصلی و یک حوض دارد و در گذشته راه اصلی ورود به بازار بوده است. بازدید از نقش جهان زیبا میتواند انگیزه اصلی سفر به اصفهان باشد.

میدان نقش جهان، پرطرفدار ترین جاذبه ی اصفهان

غذاهای معروف اصفهان

اصفهان نیز مانند تمامی شهرهای جهان غذاهای خاصی را در فرهنگ غذایی خود جای داده است . اکثر غذاهای معروف اصفهان بسیار خوشمزه و لذیذ هستند. از معروف ترین غذاهای این شهر بریانی است که از گوشت لذیذ گردن گوسفند ،جگرسفید ،پیاز زعفران،فلفل،نمک و زرد چوبه مواد تشکیل دهنده ی این غذای لذیذ هستند که به شکل یک همبرگر با استفاده از کفگیر های مخصوص سرخ می شود و در آخر با توجه به سلیقه آشپز این غذا را با خلال بادام و گردو تزئین می کنند و کنار آن سبزی تازه و خوش عطری قرار می دهند .

بیشتر بخوانید  بهترین رستوران های شیراز

بریانی علاوه بر اینکه از معروف ترین غذا های شهر اصفهان می باشد یکی از لذیذترین و بهترین غذاهای این شهر نیز به شمار می‌رود. مثال بعدی که می‌توانیم برای غذاهای معروف شهر اصفهان بیان کنیم کاله جوش اصفهانی است. کاله جوش از غذاهای اصیل و بسیار بسیار مفید است که بخاطر فراوانی کشک داخل غذا، سرشار از کلسیم می باشد . این غذای محبوب و سنتی در شهر های مختلف با نامهای مختلفی شناخته می شود و در هر شهر با توجه به سبک و سیاق آن شهر کاله جوش طبخ می کنند.

یکی از خوشمزه ترین انواع این غذا را می توانید درهنگام سفر با تور ارزان اصفهان میل کنید. مواد تشکیل دهنده این غذا شامل کشک سابیده شده، پیاز، گردو، نعنا خشک، زردچوبه و نمک است. مثال بعدی از غذا های اصفهان حلیم بادمجان اصفهانی است. به جرات میتوان گفت این غذا یکی از معرکه ترین غذا های سنتی ایران است. مواد تشکیل دهنده این غذا ترکیبی خاص و جادویی از بادمجان ،گوشت تازه گوسفندی ،کشک،پیاز سرخ شده ،سیر، عدس نعنا داغ، گردوی آسیاب شده، زردچوبه و… است. طرز پخت عالی این غذا این است که باید مواد تشکیل دهنده شکلی منسجم پیدا کند و کش بیاید.

قیمه ریز نخودچی

مثال بعدی قیمه ریز نخودچی اصفهانی می باشد. این غذا طعمی اسرارآمیز و فراموش نشدنی دارد. مواد تشکیل دهنده آن شامل گوشت چرخ کرده، نخودچی، زردچوبه، فلفل و نمک است. این مواد را به اندازه ی یک توپ کوچک گرد می کنند. در نهایت در مایعی سس مانند که ترکیبی از پیاز داغ و رب گوجه فرنگی است می غلتانند.

خورش ماست اصفهانی غذای معروف بعدی است. این خورش به صورت سرد است و معمولا برای دسر سرو می شود. برای پختن این دسر سنتی گوشت گردن گوسفند را با پیاز می پزند. بعد از پخت کامل آن را حسابی می کوبند. در نهایت ماست چکیده ی شیرین، شکر و زعفران فراوان را با گوشت کوبیده شده ترکیب می کنند. بعد در یخچال قرار می دهند و پس از سرد شدن آن را با خلال پسته، خلال بادام و زرشک تزیین می کنند.

نخوداب، یخنی لوبیا، آماج سرکه و چغندر، شله بریان با زیره، حلیم گوشت و عدس، پلو ماش و قمری اصفهان، اشکنه، به پلو و… از دیگر غذا های محبوب و سنتی اصفهان هستند.

نحوه خرید تور ارزان اصفهان

خرید تور ارزان اصفهان با یک برنامه ریزی زمانی دقیق به راحتی قابل انجام است. مثلا اگر شما ساکن شهرهای شمال غربی و شمال شرقی ایران هستید اصفهان در زمستان برایتان چندان سرد به نظر نمی آید. اصفهان در زمستان به خاطر سرمای هوا و خلوت شدن هتل ها و کم شدن گردشگران بسیار ارزانتر از فصل های دیگر سال است.

بیشتر بخوانید  معرفی بهترین هتل‌های ایران

همچنان اگر شما ساکن شهر های جنوبی هستید تور اصفهان را در ماه های گرم اصفهان انتخاب کنید و از یک سفر ارزان قیمت لذت ببرید. راه دیگر مدیریت منابع مالی برای سفر به اصفهان خرید تور به صورت گروهی است. این نوع خرید علاوه بر به صرفه بودن مزیت های بسیار دیگری نیز دارد. از جمله اینکه سفر را کنار گروه بزرگی از دوستان و آشنایان خود تجربه میکنید که بسیار لذت بخش است.

راه دیگر خرید تور قیمت مناسب اصفهان ، خرید یک تور در لحظه آخر است. اگر بتوانید در زمان نزدیک به روز حرکت برنامه‌های خود را با تور هماهنگ کنید و آخرین ظرفیت های باقی مانده تور را خریداری کنید قیمت کمتری نسبت به ارزش خدمات تور پرداخت خواهید کرد و لذت سفر دوچندان خواهد شد.

تور ارزان اصفهان و بازرهای دیدنیش

بازار های اصفهان برای خرید صنایع دستی نفیس بسیار انتخاب مناسبی هستند. از خیابان حکیم رو به روی مسجد حکیم میتوانید وارد بازار قیصریه شوید. قدمت این بازار به دوره صفویه باز میگردد. دیدن این بازار یک تیر و دو نشان است. در واقع هم میتوانید خرید کنید هم از بازدید یک معماری تاریخی زیبا لذت ببرید.

دسترسی به بازار بزرگ اصفهان از خیابان امام علی امکان پذیر است. این بازار سنتی زیبا برای خرید انواع پوشاک و صنایع دستی مناسب است. این بازار هم در شمار اماکن قدیمی و تاریخی اصفهان به حساب می آید.

سومین بازاری که بازدید از آن خالی از لطف نیست بازار هنر است. عبارت بازار هنر کمی متناقض به نظر می آید. از این رو که برای هنر قیمتی وجود ندارد. به هر حال اگر قصد بازدید از بازار هنر اصفهان را دارید به خیابان چهارباغ عباسی بروید. کنار پارک هشت بهشت بازاری با معماری منحصر به فرد خواهید دید که قدمت آن به دوره صفوی باز میگردد. از این رو بازار هنر نام گرفته که محل عرضه زیور آلات ساخت دست هنرمندان اصفهانی است. لذت بازدید از این بازار واقعا نگفتنی ست.

حتی اگر قصد خرید هم نداشتید در سفر با تور ارزان اصفهان از این بازار زیبا دیدن کنید. در نظر داشته باشید که این بازار جمعه ها تعطیل است. آخرین بازار، بازار حاشیه میدان نقش جهان است. در بازدید از میدان نقش جهان حتما سری به بازار و غرفه های دور میدان بزنید. این بازار بهترین انتخاب برای خرید سوغاتی است.

۵/۵ - (۱ نظر)

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *